[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Pondělí Květen 3 11:14:22 CEST 2021


U současného elektroauta je to tak, že na každou hodinu cesty cca 20 minut
nabíjíte a to ještě v tom lepším případě. Takže na dálkové cesty se moc
nehodí - vemte si že jedete třeba 4 hodiny a k tomu musíte 1,5 hodiny stát
a dobíjet. S benzínovým se zastavíte jen 30 minut na oběd a dotankování.

P.K.

po 3. 5. 2021 v 10:29 odesílatel Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com> napsal:

> Co se týče tankování dnes -  to snad není až zas takový problém. Tankuji
> zásadně cestou, je to zastávka, kterou bych stejně musel dělat kvůli
> bezpečnosti.
> Dám si kafe...  To by mě u eauta asi chybělo :-(
>
>
> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Bez
> virů. www.avast.com
> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
> <#m_-3682386595730816121_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>
> po 3. 5. 2021 v 8:16 odesílatel Aleš Procháska <
> ales.prochaska na divesoft.com> napsal:
>
>> Mám pocit, že přehazování modulů je přesně to, co nechci dělat.
>> Automobily se evolucí dostaly do stadia, kdy "sednu a jedu" a o tohle bych
>> nerad přišel. Naopak bych očekával další přínos v oblasti pohodlí, kdy se
>> mi auto v garáži přes noc nabije (a nejlíp samo připojí do zásuvky :-)) a
>> já už nebudu muset jezdit tankovat.
>>
>> Aleš Procháska
>>
>> -----Original Message-----
>> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
>> Sent: Sunday, 2 May, 2021 18:26
>> To: hw-list na list.hw.cz
>> Subject: Re: [OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?
>>
>> Myslím, že by to mohlo dávat smysl.
>> V nějakém malém poskakovadle do města by byl 1 bateriový modul, s
>> dodatečným místem třeba na 1 další. Malé a lehké auto (bez obrovské
>> baterky) by na ten 1 modul ujelo asi celkem dost.
>>
>> Větší auto by mělo prostor pro osazení třeba 4-6 takových modulů. Jako
>> "starter pack" by se to mohlo prodávat třeba jen s jedním, podle potřeby si
>> pak člověk dokoupil (nebo půjčil, kdyby to bylo jen občas) další moduly.
>>
>> Ty moduly, co by zrovna nejezdily v autě, by se mohly jednak doma
>> nabíjet. Ale taky by mohly fungovat třeba jako vyrovnávačka pro domácí
>> soláry.
>> Navíc by třeba i kufr auta mohl být dělaný tak, že by se tam další modul
>> nebo moduly mohly vejít (místo zavazadel). Občas by se mohlo hodit jet
>> daleko i malým poskakovadlem. Tak doma naložím do kufru baterky i z velkého
>> auta nebo z domácí elektrárny.
>>
>> K měnění: za pár stokorun se dá koupit pojízdný hydraulický zvedák pod
>> auta (jeden takový mám doma). Prostě podvozek se 4 malými kolečky a
>> hydraulický válec. Tak něco podobného by se mohlo dělat pro rychlou výměnu
>> baterek zespodu pod autem.
>>
>> PL
>>
>> ***********************
>>
>> Dne 2.5.2021 v 9:07 Pavel Kadečka napsal(a):
>> > Auto na baterky stojí milion, min. 1/2 ceny tvoří baterie. Takže vám
>> > bude doma ležet baterka za půl mega, kterou nabízíte superlevným
>> > tarifem, abyste ji mohl vyměnit v autě za tu druhou... Nehledě na to,
>> > že vyměnit takový baterry pack v domácích podmínkách by nebylo zrovna
>> > easy.
>> >
>> > Dále, to auto by bylo navržené na tu největší baterku, aby se tam
>> > vešla. Takže máte auto velikosti Kodiaqu, s možností osadit baterii na
>> > 100km... Dává to smysl?
>> >
>> > P.K.
>> >
>> >
>> >
>> > Dne so 1. 5. 2021 20:14 uživatel Petr Labaj <labaj na volny.cz
>> > <mailto:labaj na volny.cz>> napsal:
>> >
>> >     Mně by nejlíp vyšla elektroauta se standardizovanými modulárními
>> >     baterkami.
>> >     Pro poskakování po městě prostě osadím malou baterku pro dojezd
>> >     50-100km.
>> >     Nebudu tahat zbytečné metráky velké baterky, kterou stejně
>> nevyužiju.
>> >
>> >     Pokud pojedu někde dál, tak tam strčím velkou baterku.
>> >     Jsou standardizované, tak do domácnosti s více auty stačí jedna.
>> >     Případně
>> >     může být firemní, a firma ji bude do používat do různých aut když
>> >     pojedou
>> >     na služebku, případně i soukromě na dovolenou za úplatu.
>> >
>> >     Tu malou baterku pro denní použití nabiju každý den po příjezdu.
>> >     Ta velká se bude v klidu nabíjet doma nějakým superlevným tarifem,
>> >     protože
>> >     tam na čase nabíjení naprosto nezáleží.
>> >
>> >     Použít velkou neznamená vyhodit tu malou. Ta velká je jen další
>> >     modul k té
>> >     malé. Takže na dlouhou cestu jede ta malá plus ten "upgrade" na
>> >     velkou.
>> >     Podobně, jako je to dneska u elektrického nářadí na baterky. Osadím
>> >     buď 1 battery pack, nebo třeba dva (či více) . A to ještě buď malé
>> >     nebo
>> >     velké.
>> >
>> >     PL
>> >
>> >     **********************
>> >
>> >     Dne 1.5.2021 v 19:23 Admin HWnews napsal(a):
>> >     > Vcerejsi majka byla velmi inspirativni a resili jsme tam s
>> >     kamosema (i
>> >     > detma a manzelkama - jedna je jadernej fyzik) elektromobilitu...
>> >     >
>> >     > At jsme to rozebirali z jake chteli strany tak nakonec nam z toho
>> >     > stejne vysla jedina rozumna vec...zlepsit proces vyroby tekutych
>> >     paliv
>> >     > z CO2 za pomoci elektriny a ty nasledne pouzit bud ke spalovani v
>> >     > hybridech a nebo v autech s palivovymi clanky.
>> >     >
>> >     > S temi bateriemi je proste problem ten, ze ty elektrony v nich
>> >     ulozene
>> >     > proste potrebuji k sobe i ty tezke zalezitosti umistene v jadre
>> >     atomu,
>> >     > ktere jsou tam uplne k nicemu.
>> >     >
>> >     > RV
>> >     >
>> >     > Dne 01.05.2021 v 18:26 Zdenek napsal(a):
>> >     >> Trochu oživím starší vlákno:
>> >     >> Narazil jsem na článek o průtočných bateriích a říkám si,
>> >     jestli by
>> >     >> tohle nebylo elegantní řešení elektromobility. Postě přijet k
>> >     pumpě a
>> >     >> místo časově náročného nabíjení prostě jen vyměnit elektrolyt...
>> >     >>
>> >
>> https://www.idnes.cz/technet/technika/nove-typy-baterii-vanadove-pro-sit.A210430_155305_tec_technika_mla
>> >     <
>> https://www.idnes.cz/technet/technika/nove-typy-baterii-vanadove-pro-sit.A210430_155305_tec_technika_mla
>> >
>> >
>> >     >>
>> >     >>
>> >     >>
>> >     >> -----Original Message-----
>> >     >> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz
>> >     <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>] On Behalf Of
>> >     >> Jindrich Fucik
>> >     >> Sent: Wednesday, March 3, 2021 9:35 AM
>> >     >> To: hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>> >     >> Subject: Re: [OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?
>> >     >>
>> >     >> Mimochodem - tento tendenční článek jste četli?
>> >     >> Je to takové hezké, jak se pozná, že sponzorem atrakce je VW.
>> >     >>
>> >
>> https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/greenncap-hybrid-vodik-plug-in-octavia.A210225_162107_automoto_fdv
>> >     <
>> https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/greenncap-hybrid-vodik-plug-in-octavia.A210225_162107_automoto_fdv
>> >
>> >
>> >     >>
>> >     >>
>> >     >> _______________________________________________
>> >     >> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <
>> http://www.HW.cz>
>> >     >> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>> >     >> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> >     <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>> >     >>
>> >     >> _______________________________________________
>> >     >> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <
>> http://www.HW.cz>
>> >     >> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>> >     >> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> >     <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>> >     >>
>> >     > _______________________________________________
>> >     > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz
>> >
>> >     > Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>> >     > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> >     <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>> >
>> >     _______________________________________________
>> >     HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>> >     Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>> >     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> >     <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>> >
>> >
>> > _______________________________________________
>> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> > Hw-list na list.hw.cz
>> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20210503/faec561a/attachment-0001.html>


Další informace o konferenci Hw-list