Re: OT: Proč to jde tak kvalitně, rychle a levně...

gatilo gatilo na centrum.cz
Neděle Březen 7 12:04:27 CET 2021

 7.3.2021, 11:31:12
Dobrý den

IMHO, jste to formuloval trochu nešťastně. Nejde ani tak o
to, co kdo chce nebo nechce, ale spíše, co je v rámci
systému možné.
Měl jsem možnost, poslední dobou vidět výrobu v několika
fabrikách (automotive) a těch lidí tam bylo docela málo. 1*)
Někde jsem četl, že u VW v Německu tvoří mzdové náklady cca
6% z výrobních nákladů.
Takže, podstatná část nákladů, bude někde jinde.

1*) Jedna z tech fabrik, byla  v okrese Most, tedy v místě
s vysokou nezaměstnaností. Procházka po vesnici, či
návštěva místní hospody, celkem jasně ukazovaly, že tam mezi
lidma moc peněz zrovna není. No a ve fabrice, mluvil česky akorát
vrátnej, řidiči vysokozdvihů a cca 1/2 údžbářů. A samozřejmě
inkousti. Vše ostatní, směs východních jazyků, s dominancí
ukrajinštiny.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz