Re: OT: Proč to jde tak kvalitně, rychle a levně...

Jindroush jindroush na seznam.cz
Neděle Březen 7 10:44:46 CET 2021

Ja na to koukal spis z hlediska mozne konkurence zapadu a prislo mi, ze
je tam (ve videu, kdo vi, jak ve skutecnosti), relativne malo lidi -
takze slusna konkurence musi proste jeste vic automatizovat, neslusna
muze jit jen pomoci byrokacie, napr. cla.
A protoze jsem primo ve vyrobe nikdy nepracoval, musi byt muj pohled
hrozne naivni.

Ale stale se domnivam, ze prostoru k automatizaci je tam relativne hodne
- ten proces ma mnoho kroku, kde kazdy krok mi prisel velmi
automatizovany/strojovy, ale vsechno mezi temi kroky mi prisla jako
bezna mechanicka rucni prace. Napr. to vkladani kazdy desky mezi filmy
do osvitky, pokovovani v peci atd., rucni prekladani desek z dopravniku
na jiny dopravnik. Nejen, ze je to prace zcela mechanicka, ale zajimalo
by me, jaka je tam chybovost, at uz ze tam prehodi tu desku spatne
otocenou, nebo ze proste dojde ke popleteni desek z ruznych batchu.
Co tam jeste nezaznelo, nevim to a byl jsem liny hledat jinde - potisky
delali sitotiskem pro velke batche a nejakou tiskarnou pro male -
existuje podobna technologie i pro osvit fotoresistu? Tj. primy osvit UV
laserem bez existence filmu?
A jeste tedy - co delaji s odpadem? Tam bych mozna cekal pomerne
'benevolentni' pristup ve srovnani se Zapadem. Zajimalo by me, zda
dokazi recyklovat chemikalie, rozpustenou med apod, tj. zda se jim to
vyplati, nebo to jde rovnou nekam na skladku.

J.

--
Jindroush <jindroush at seznam.cz>