RE: OT: Proč to jde tak kvalitně, rychle a levně...

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Neděle Březen 7 12:49:30 CET 2021

Viděl jsem to už kdysi dávno, ale přesně tohle jsem si tehdy říkal. Že ten HASL mohli automatizovat. Nicméně pak jsem si řekl, že možná ho automatizovaný mají, jen do videa ukázali tento. Těch zařízení tam musí mít víc než jedno. Už jen proto, že mají olovnaté i bezolovnaté provedení.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Sunday, March 7, 2021 2:36 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: Proč to jde tak kvalitně, rychle a levně...

Tak jsem to znovu shlídnul.
Teda moc míst k větší automatizaci jsem tam neviděl. Už tak
tam pracuje velmi málo lidí.

Kde by si to automatizaci zasloužilo, to je máchání desek v cínu
při nanášení HASLu. To vypadalo jako mašina z jiného století
než zbytek fabriky.

Udivilo mě, že mechanické operace dělají po sudých počtech.
Vrtačky mají 6 synchronizovaných vřeten, frézky pak 2 vřetena.
Ale přitom desky nabízejí v násobcích 5 kusů - 5, 10 atd.

A taky mě překvapilo, že při nanášení masky nedělají ještě
druhé vytvrzení. Měl jsem zato, že je obvykle nanesení masky,
předsušení, osvit, umytí neosvícených ploch a závěrečné vytvrzení
teplem, případně ještě jednou pomocí UV.
Ale je možné, že to jenom na videu nebylo vidět.

Škoda, že trochu odflákli chemickou část procesu při tvorbě
prokovů a leptání vnějších vrstev, tedy mimo jiné (asi) použití
kovového resistu atd.

Rozhodně pěkné video. Bylo mi líto té docela pěkné holky,
která tam nezaslouženě vypadala jaku trubka. Při jeho kadenci
slov, kdy navíc mluví svým mateřským jazykem a ona cizí řeči,
tam moc šancí neměla. A ty jeho pokusy se na nějakou trivialitu
jako zeptat vypadaly zbytečně násilně.

PL