[OT] Pascal ma 50 rokov

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Čtvrtek Březen 4 22:40:15 CET 2021

Já tu kalkulačku z windows dokonce musím pochválit, protože převrácená hodnota a odmocnina fungují jako postfixové operátory (jako to bývalo na TI-59 :-)) a člověk nemusí editovat celý výraz aby před něj vecpal 1/ nebo sqrt(), jako to bývá na kalkulačkách na řešení školních příkladů. Pro běžné technické výpočty kdy člověk teprve zkusmo přichází na to co se čím má dělit je to velmi příjemné :-)

Aleš Procháska

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Thursday, 4 March, 2021 22:09
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [OT] Pascal ma 50 rokov

Důvod je podle mě zřejmý.
Kalkulačky kategorie "vědecká" umí prioritu operátorů.
Kalkulačky typu "obchodní" nebo "obecné" ji programově nepoužívají.

No a programátoři ve Windows to udělali stejně, jako je to v reálném okolním světě.
Proto se logika vyhodnocování mění se změnou nastavení typu kalkulačky.
Není to proto, že by autoři neuměli realizovat správně prioritu. Nakonec ji v jenom módu udělali.
Naopak museli implementovat oba přístupy, aby simulace reálných kalkulaček byla co nejvěrnější.

PL