RE: nano až mikro Ampérmetr

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Březen 2 11:29:29 CET 2021

Cílem je něco jednoduchého, co nahrubo ukáže, jak dlouho bude IoT zařízení schopné pracovat na nějakou baterku. Teď v covidu je to dost těžké, ale naši studenti mívají různé jednoduché IoT bazmeky jako maturitní práce. Jde mi o to aby se mohli podívat, jak se jim (ne)podařilo režim nízké spotřeby vyřešit. Myslím, že ten nápad s kondíkem namísto baterky je ideální, protože prostě mnohonásobně zkrátí čas života zařízení, ale tu baterku pro tyhle účely velmi věrně napodobuje. Nejde o žádné absolutní přesnosti, jde o vyvrácení představy: "já jsem si myslel, že to na baterku pojede měsíc", a ono jí to vyfláká za jednu noc.

Jakub Šerých

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Tuesday, March 2, 2021 11:10 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: nano až mikro Ampérmetr

[preposielam]

Dobry den,

chcel by som sa spytat, aky je vlastne povodny ciel Vasej otazky.
Potrebujete operacne zosilnovace na meranie tych malinkatych prudov, alebo potrebujete merat tie IoT moduly, kvoli kontrole parametrov?

Z vlastnych skusenosti, spotreba zariadenia mi nikdy nevysla podla udajov z datasheetu. Bola vzdy vacsia. Neviem ci som mal vadne alebo pripecene suciastky, ale spotrebu som mal vzdy 2x vacsiu nez katalog.
A prakticky najlepsie bolo dat si do napajania odpor 10Ohm, aby som bol mimo sumu osciloskopu a merat to priamo na meracom odpore...
Gigasamplovy osci ma uz dost silnu matematiku, aby vytiahol z toho sumu patricne udaje. A pokial sa da pouzit standardny pristroj, tak sa vyhnite bastleniu...

A.