Re: OT ČSOB - bankovní identita, zablokování online služeb, kterou máte banku ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červen 28 15:59:11 CEST 2021

Jasně, nějaká forma e-identity se jistě dá zajistit i jinak.
Když jsem se pokoušel při výměně OP žádat o verzi s chipem, tak mi ji
dali, ale s tím, že to stejně nefunguje. Možná to už je dneska lepší.
Mimochodem - jak to prosím funguje? To k tomu máte nějakou čtečku? Nebo
přes NFC mobilem?

Soukromou datovku nechci.
Zaručený podpis je fajn, ale je za peníze.
Takže ta Bankovní identita mi z toho prostě vychází nejlíp. Je zadarmo,
do banky stejně chci vícefaktorové ověřování.
Takže pro mě značka ideál.

Jediné, co by se mi možná líbilo stejně nebo i více, je MojeID. To už
dneska státní správa taky uznává. Ale tam to chce ten nejvyšší level, a
to znamená zajít to fyzicky ověřit na některé jejich kontaktní místo. A
já na to vždycky zapomenu když jsem náhodou ve městě. Takže mám jenom
nějakou tu nižší úroveň, kde není např. ověřená adresa.

Více účtů i více bank s tím (podle mě) nemá co do činění. Já mám taky
účty u více bank, Bankovní identitu mám jen u ČSOB. Jednak ji zatím
nabízí jen málo bank, druhak si ji u dalších bank asi zřizovat nebudu.
Proč taky, že.

A že banka ví, co děláte se státem: ta bankovní identita je prostě
nějaká mašina, do které z jedné strany přistupují požadavky třeba toho
státu na ověření identity, z druhé strany ověřovací informace od
klienta. I když jsem to nijak podrobně nezkoumal, tak jsem si víceméně
jist, že se banka dozví jen absolutní minimum informací, potřebných k
ověření. A jejich skladování a přístup k nim bude jistě velmi striktně
omezen.
Je to moderní služba, která jistě musí ctít extrémně přísné požadavky na
zabezpečení a práci s daty. To není něco, co si doma uplácá nějaký IT
nadšenec.
Nakonec proto bank, které k tomu mají oprávnění, je zatím málo. A ten
certifikační proces k získání oprávnění vydávat Bankovní identitu trvá
několik měsíců.

PL