Re: OT ČSOB - bankovní identita, zablokování online služeb, kterou máte banku ?

Jindroush jindroush na seznam.cz
Neděle Červen 27 22:14:34 CEST 2021

On 27.06.2021 22:05, sam.hw wrote:
> banka mi vola, ze neco potrebuje, ale pozaduje po mne citlive informace po telefonu (odmitam, nic jim nerikam).
> nuti mne nainstalovat aplikaci, pres kterou jedine mam pristup ke svym penezum - ne pocitac s prihlasovacim udajem, ale blby mobil!
> nuti mne byt neustale online, musim si platit data za pripojeni.
> nuti mne k elektronickemu odberu vypisu - z praxe: provider zrusi mailovy ucet, takze nemuzu dokazat odesle platby pred vice, nez rokem. soud neuznava elektronicky vypis z mailu.

> [...]
Ale neni, je to jen vas pocit.

a/ porad muzete do banky chodit "jako driv". Je to krapitek nepohodlny a
drahy.
b/ mobil jako autentikacni/autorizacni zarizeni je urcite dobro.
Provozovat na nem bankovnictvi nedelam, protoze jsem stale nepochopil,
kde je tam druhy faktor. Nejsem si jist, ze by nejaka banka nutila k
pouziti vyhradne mobilniho bankovnictvi.
c/ dokazat platby je jednoduche - proste banka na pozadani doda vypis
(asi ne zdarma) - ted jsem kvuli FU dokazoval timto zpusobem platby z
roku 2015. Co se tyce archivovani techto pouze-elektronickych dokumentu,
take jsem z toho nesvuj. Mimochodem, ten elektronicky vypis neni
podepsany bankou?

--
Jindroush <jindroush at seznam.cz>