Re: OT ČSOB - bankovní identita, zablokování online služeb, kterou máte banku ?

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Neděle Červen 27 22:05:13 CEST 2021

Zdravim,

kdysi v 90. jsem byl jednim z tech, co propagoavli, aby existovala jenom jedna 'karta' pro vsechno.
jako obcanka, jako ridicak, pas, vstup do knihovny a i jako bankovni karta.
na cip toho vleze docela dost, kazda aplikace  (ID + prislusne informace, pristupy, atd) by byly kryptovane.

jenomze cas sel dal a videl jsem, co se s tim da delat (ne techicky, technologicky, ale politicky

kdyz dnes vidim tu silenost, ten nedomysleny paskvil, co ted tlaci jako univerzalni bankovni identitu,
tak mne zachvacuje doslova hruza.

banka mi vola, ze neco potrebuje, ale pozaduje po mne citlive informace po telefonu (odmitam, nic jim nerikam).
nuti mne nainstalovat aplikaci, pres kterou jedine mam pristup ke svym penezum - ne pocitac s prihlasovacim udajem, ale blby mobil!
nuti mne byt neustale online, musim si platit data za pripojeni.
nuti mne k elektronickemu odberu vypisu - z praxe: provider zrusi mailovy ucet, takze nemuzu dokazat odesle platby pred vice, nez rokem. soud neuznava elektronicky vypis z mailu.

nejsem zrovna paranoidni, ale toto je uz opravdu za hranici zdraveho rozumu (technicky mysliciho cloveka).

  Sam