Re: OT ČSOB - bankovní identita, zablokování online služeb, kterou máte banku ?

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Neděle Červen 27 21:44:41 CEST 2021

Zdravím,

v IT máme mraky kont tj. jmen a hesel. Spíše se to rozšiřuje. Za
poslední dobu se do Linuxu či Andorid, Win musíte hlásit dle úrovní pod
různým kontem. Pokud třeba v linuxu uděláte společné přihlášení, tak
víte o jaké konta se jedná a svobodně hodnotíte rizika. V ERP systémech
je to stejné.

Pokud se přihlásíte pod jedním kontem, tak logování ztrácí význam.
Dohledáváte co se kde stalo a nevíte. Pokud víte, že to je něco jiného
či jiná role, tak je vhodné jiné konto.

Obecně to není problém asi banky, ale politiky. Několik let se tady řeší
jiné věci a na normální věci to nedojde. To je ta bankovní identita jako
sdružení pro stát, banky, instituce, vidím jí jako velké riziko. Nyní
nás to doběhlo.

Najděte si články, kde uvádí, že třeba pro autorizaci přes bankovní
idenititu bude jedna instituce druhé účtovat třeba 100. Jako vhodnou
službu pro státní instituce třeba vidím mojeid, ale nepoužívat jí v
budoucnu pro eshopy.

Najděte si články, které instituce mají zájem o sdílené přihlášení,
najdete tam dopravdy i různé půjčovací instituce, prodejci energií. Je
jen otázka času a hloubky kam se dostanou později. Pokud se Vám nestalo,
že jeden prodejce enrgie má před sebou Vaši smlouvu, protože od druhého
utekla ... .

Najděte si jak to je, pokud budete od banky chtít odejít a kdysi jste
tam měl bankovní identitu. Již to asi nejde zrušit, musíte to převést na
jinou banku.

Nebo až v této republice napadne někoho, že se bude komunikovat jen přes
identitu s úřady a vy se nemůžete nic úředníka zeptat tj. dojít s
papírem a prokonzultovat (podobná situace jako s datovou schránkou). Z
služby se následně stane klacek na nás. Například moje matka má účet v
ČSOB, sotva s ní udělám přihlášení, ale jestli to stát využije i na
zpětnou komunikaci s ní... . To je šílený.

Ono pokud v rodině máte těchto účtů 10 a více tak to dá práci předělat.

Jirka