frekvencni menic + vreteno 45000rpm/2kw nastaveni/chyba pretizeni ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Červen 26 13:49:57 CEST 2021

Skoro určitě nebude potřebovat žádný speciál. Jen s ním nedosáhnete
plných otáček (kvůli láskyplnému a naprosto nesmyslnému omezení EU).
Pokud jsou vřetene i měnič OK, tak to určitě rozjedete.

Změřil bych odpor jednotlivých fází proti sobě. A případně i indukčnost,
jestli máte jak.
Nejde o absolutní hodnotu, ale jen jestli jsou mezi všemi dvojicemi
přívodů zhruba stejné a není tam někde mezizávitový zkrat.

Pak to ruky datasheet a pohrát si s nastavením.
Hlavně si dát pozor, aby všechny hodnoty byly vztažené k maximální
frekvenci. Standardně jsou měniče nastavené tak, že jmevitý kmitočet je
50 Hz, a k němu jsou nastavené V/f křivky. Ale zde musí být nastaven na
těch 550 Hz.A pokud byl měnič předtím v neznámém stavu, tak ho napřed
dát do továrního defaultu.

Pro začátek zkoušet jet ve skalárním režimu. Nebo nastavit vektorový,
pak pak napřed pustit autotunig. A to nejlépe autotuning s otáčením
(většina měničů umí bez otáčení s i otáčením, ten s otáčením je víc
vypovídající).

PL