Kapacita LiIon 18650
Libor
xlibor na tiscali.cz
Pondělí Červen 21 09:33:20 CEST 2021
Nebo pokud se dá rozumně nedestruktivně rozdělat, tak se podívat co je
tam za články, když to bude něco značkového a ne čína, tak najdete
datasheet ke článku a nemusíte měřit. Ale zase se může jednat o padělky
což v číně je celkem běžná věc, takže asi nezbývá než změřit.
Libor
Dne 20.06.2021 v 18:20 Michal Vanka napsal(a):
> Děkuji všem za přínosné připomínky.
>
> Je to úplně jednoduché:
> koupil jsem rodině několik ebiků no a myslím si,
> že kapacita těch baterií je menší, než udává prodejce.
>
> Dnes ujetých cca 30 kilometrů s převýšením cca 800 metrů.
> Po příjezdu jsem měl na cyclocomputeru 2 čárky (z 10).
> Napětí na baterii je nyní 35.7 Voltů, přičemž byla cca 2 hodiny
> v klidu (čili se asi trochu zregenerovala).
> Dnes jsem baterii šetřil, tedy s vyjímkou posledních cca 3 km a 250m
> výškových,
> to jsem byl rád, že tam ta přípomoc 4 a 5 je :).
>
> Baterie má dle všeho konfiguraci 10S6P, dodavatel udává kapacitu 565 Wh,
> což, pokud dobře počítám, odpovídá kapacitě jednoho článku zhruba 2500
> mAh.
>
> Objednal jsem 300W elektronickou zátěž, přijde příští týden, takže
> měřit se bude potom.
>
> Ještě mě napadlo vzít to z opačné strany a změřit nabíjecí cyklus.
> Nějaké ty GPIB multimetry tady mám, zatím jsem se k tomu ale nedostal
> (venku je pěkně :).
>
> Michal
>
> On Sun, Jun 20, 2021 at 12:53 AM Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz
> <mailto:edizon na seznam.cz>> wrote:
>
> No to je další kousek skládačky, že se životnost dá dramaticky
> prodloužit ne moc hlubokými cykly, ale to bych nespojoval
> s hraničním napětím. Když má baterka nějakou kapacitu, já jí
> většinou nevyužiju, tak tím výrazně prodlužím životnost, ale když
> je potřeba, využít jí můžu. Když konstrukčně omezím hranici
> vybití, tak je to v konečném důsledku jako tam mít x-krát menší
> baterku, resp. pro požadované využití musím dát x-krát větší.
>
> PH
>
> *Od: *Jaroslav Lukeš <mailto:lsh na wo.cz>
>
> Záleží, kolik cyklů z toho chcete dostat. pokud maximum, pak
> nesmíte jít
>
> pod 30%, 20% je totální limit. Pokud to má být dlouhodobě v zařízení
>
> typu černá skříňka, tak trvale nabíjet jen do 4,0V, lépe 3,8V ale
> záleží
>
> na kapacitě. Občas je nutné elektrolyt promíchat standardním
> nabíjením
>
> až k 4,2V a pak zas nechat klesnout. Ideální je využívat jen třetinu
>
> kapacity, pak to vydrží mnohem více, než je v návrhu.
>
> Pavel Hudecek napsal(a):
>
> >
>
> > U toho koncového napětí dost záleží na tom, co s tím člověk chce
>
> > napájet, protože se toho účastní vnitřní odpor.
>
> >
>
> > Proto na Ali prodávají různé ochranné obvody, které zpravidla
> vypínají
>
> > při 2,6 V a podobně. El. šroubovák s 3,1 by skoro nešel
> používat. Na
>
> > druhou stranu, proudem 0,01C vybíjet článek na 2,6 V mu dlouhodobě
>
> > nebude moc svědčit.
>
> >
>
> > A pak jsou různé nuance ohledně sériového spojení: Když je baterie
>
> > přiměřeně zatěžována a každý článek hlídán, je 3,0 V dobrá volba
> a i
>
> > trochu míň by se sneslo. Když ale není každý hlídán, třeba Li-polka
>
> > v letadle, začne záležet na způsobu nabíjení. Pokud bude napěťově
>
> > balanční, v článcích může být rozdílný náboj a pod 3,2 krát počet
>
> > začíná být risk. Při nábojově balančním není ani 2,9 problém.
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20210621/7c4343e7/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list