<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<div class="moz-cite-prefix">Nebo pokud se dá rozumně nedestruktivně
rozdělat, tak se podívat co je tam za články, když to bude něco
značkového a ne čína, tak najdete datasheet ke článku a nemusíte
měřit. Ale zase se může jednat o padělky což v číně je celkem
běžná věc, takže asi nezbývá než změřit.</div>
<div class="moz-cite-prefix">Libor<br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 20.06.2021 v 18:20 Michal Vanka
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAGXORdWckQPjcNwRC7bOkpUPSQ-hy=gHCM2u5XwG8KS3mo066g@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">Děkuji všem za přínosné připomínky.
<div><br>
</div>
<div>Je to úplně jednoduché:</div>
<div>koupil jsem rodině několik ebiků no a myslím si,</div>
<div>že kapacita těch baterií je menší, než udává prodejce.</div>
<div><br>
</div>
<div>Dnes ujetých cca 30 kilometrů s převýšením cca 800 metrů.</div>
<div>Po příjezdu jsem měl na cyclocomputeru 2 čárky (z 10).</div>
<div>Napětí na baterii je nyní 35.7 Voltů, přičemž byla cca 2
hodiny</div>
<div>v klidu (čili se asi trochu zregenerovala).</div>
<div>Dnes jsem baterii šetřil, tedy s vyjímkou posledních cca
3 km a 250m výškových,</div>
<div>to jsem byl rád, že tam ta přípomoc 4 a 5 je :).</div>
<div><br>
</div>
<div>Baterie má dle všeho konfiguraci 10S6P, dodavatel udává
kapacitu 565 Wh,</div>
<div>což, pokud dobře počítám, odpovídá kapacitě jednoho
článku zhruba 2500 mAh.</div>
<div><br>
</div>
<div>Objednal jsem 300W elektronickou zátěž, přijde příští
týden, takže měřit se bude potom.</div>
<div><br>
</div>
<div>Ještě mě napadlo vzít to z opačné strany a změřit
nabíjecí cyklus.</div>
<div>Nějaké ty GPIB multimetry tady mám, zatím jsem se k tomu
ale nedostal (venku je pěkně :).</div>
<div><br>
</div>
<div>Michal</div>
<div><br>
</div>
</div>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">On Sun, Jun 20, 2021 at
12:53 AM Pavel Hudecek <<a href="mailto:edizon@seznam.cz"
moz-do-not-send="true">edizon@seznam.cz</a>> wrote:<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px
0.8ex;border-left:1px solid
rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div style="overflow-wrap: break-word;" lang="CS">
<div class="gmail-m_-7243441695647029537WordSection1">
<p class="MsoNormal">No to je další kousek skládačky, že
se životnost dá dramaticky prodloužit ne moc hlubokými
cykly, ale to bych nespojoval s hraničním napětím.
Když má baterka nějakou kapacitu, já jí většinou
nevyužiju, tak tím výrazně prodlužím životnost, ale
když je potřeba, využít jí můžu. Když konstrukčně
omezím hranici vybití, tak je to v konečném důsledku
jako tam mít x-krát menší baterku, resp. pro
požadované využití musím dát x-krát větší.</p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<p class="MsoNormal">PH</p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<div
style="border-right:none;border-bottom:none;border-left:none;border-top:1pt
solid rgb(225,225,225);padding:3pt 0cm 0cm">
<p class="MsoNormal" style="border:none;padding:0cm"><b>Od:
</b><a href="mailto:lsh@wo.cz" target="_blank"
moz-do-not-send="true">Jaroslav Lukeš</a></p>
</div>
<p class="MsoNormal">Záleží, kolik cyklů z toho chcete
dostat. pokud maximum, pak nesmíte jít </p>
<p class="MsoNormal">pod 30%, 20% je totální limit.
Pokud to má být dlouhodobě v zařízení </p>
<p class="MsoNormal">typu černá skříňka, tak trvale
nabíjet jen do 4,0V, lépe 3,8V ale záleží </p>
<p class="MsoNormal">na kapacitě. Občas je nutné
elektrolyt promíchat standardním nabíjením </p>
<p class="MsoNormal">až k 4,2V a pak zas nechat
klesnout. Ideální je využívat jen třetinu </p>
<p class="MsoNormal">kapacity, pak to vydrží mnohem
více, než je v návrhu.</p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<p class="MsoNormal">Pavel Hudecek napsal(a):</p>
<p class="MsoNormal">> </p>
<p class="MsoNormal">> U toho koncového napětí dost
záleží na tom, co s tím člověk chce </p>
<p class="MsoNormal">> napájet, protože se toho
účastní vnitřní odpor.</p>
<p class="MsoNormal">> </p>
<p class="MsoNormal">> Proto na Ali prodávají různé
ochranné obvody, které zpravidla vypínají </p>
<p class="MsoNormal">> při 2,6 V a podobně. El.
šroubovák s 3,1 by skoro nešel používat. Na </p>
<p class="MsoNormal">> druhou stranu, proudem 0,01C
vybíjet článek na 2,6 V mu dlouhodobě </p>
<p class="MsoNormal">> nebude moc svědčit.</p>
<p class="MsoNormal">> </p>
<p class="MsoNormal">> A pak jsou různé nuance
ohledně sériového spojení: Když je baterie </p>
<p class="MsoNormal">> přiměřeně zatěžována a každý
článek hlídán, je 3,0 V dobrá volba a i </p>
<p class="MsoNormal">> trochu míň by se sneslo. Když
ale není každý hlídán, třeba Li-polka </p>
<p class="MsoNormal">> v letadle, začne záležet na
způsobu nabíjení. Pokud bude napěťově </p>
<p class="MsoNormal">> balanční, v článcích může být
rozdílný náboj a pod 3,2 krát počet </p>
<p class="MsoNormal">> začíná být risk. Při nábojově
balančním není ani 2,9 problém.</p>
</div>
</div>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote>
</div>
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<p><br>
</p>
</body>
</html>