<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <div class="moz-cite-prefix">Nebo pokud se dá rozumně nedestruktivně
      rozdělat, tak se podívat co je tam za články, když to bude něco
      značkového a ne čína, tak najdete datasheet ke článku a nemusíte
      měřit. Ale zase se může jednat o padělky což v číně je celkem
      běžná věc, takže asi nezbývá než změřit.</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Libor<br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 20.06.2021 v 18:20 Michal Vanka
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
cite="mid:CAGXORdWckQPjcNwRC7bOkpUPSQ-hy=gHCM2u5XwG8KS3mo066g@mail.gmail.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div dir="ltr">
        <div dir="ltr">Děkuji všem za přínosné připomínky.
          <div><br>
          </div>
          <div>Je to úplně jednoduché:</div>
          <div>koupil jsem rodině několik ebiků no a myslím si,</div>
          <div>že kapacita těch baterií je menší, než udává prodejce.</div>
          <div><br>
          </div>
          <div>Dnes ujetých cca 30 kilometrů s převýšením cca 800 metrů.</div>
          <div>Po příjezdu jsem měl na cyclocomputeru 2 čárky (z 10).</div>
          <div>Napětí na baterii je nyní 35.7 Voltů, přičemž byla cca 2
            hodiny</div>
          <div>v klidu (čili se asi trochu zregenerovala).</div>
          <div>Dnes jsem baterii šetřil, tedy s vyjímkou posledních cca
            3 km a 250m výškových,</div>
          <div>to jsem byl rád, že tam ta přípomoc 4 a 5 je :).</div>
          <div><br>
          </div>
          <div>Baterie má dle všeho konfiguraci 10S6P, dodavatel udává
            kapacitu 565 Wh,</div>
          <div>což, pokud dobře počítám, odpovídá kapacitě jednoho
            článku zhruba 2500 mAh.</div>
          <div><br>
          </div>
          <div>Objednal jsem 300W elektronickou zátěž, přijde příští
            týden, takže měřit se bude potom.</div>
          <div><br>
          </div>
          <div>Ještě mě napadlo vzít to z opačné strany a změřit
            nabíjecí cyklus.</div>
          <div>Nějaké ty GPIB multimetry tady mám, zatím jsem se k tomu
            ale nedostal (venku je pěkně :).</div>
          <div><br>
          </div>
          <div>Michal</div>
          <div><br>
          </div>
        </div>
        <div class="gmail_quote">
          <div dir="ltr" class="gmail_attr">On Sun, Jun 20, 2021 at
            12:53 AM Pavel Hudecek <<a href="mailto:edizon@seznam.cz"
              moz-do-not-send="true">edizon@seznam.cz</a>> wrote:<br>
          </div>
          <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px
            0.8ex;border-left:1px solid
            rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
            <div style="overflow-wrap: break-word;" lang="CS">
              <div class="gmail-m_-7243441695647029537WordSection1">
                <p class="MsoNormal">No to je další kousek skládačky, že
                  se životnost dá dramaticky prodloužit ne moc hlubokými
                  cykly, ale to bych nespojoval s hraničním napětím.
                  Když má baterka nějakou kapacitu, já jí většinou
                  nevyužiju, tak tím výrazně prodlužím životnost, ale
                  když je potřeba, využít jí můžu. Když konstrukčně
                  omezím hranici vybití, tak je to v konečném důsledku
                  jako tam mít x-krát menší baterku, resp. pro
                  požadované využití musím dát x-krát větší.</p>
                <p class="MsoNormal"> </p>
                <p class="MsoNormal">PH</p>
                <p class="MsoNormal"> </p>
                <div
style="border-right:none;border-bottom:none;border-left:none;border-top:1pt
                  solid rgb(225,225,225);padding:3pt 0cm 0cm">
                  <p class="MsoNormal" style="border:none;padding:0cm"><b>Od:
                    </b><a href="mailto:lsh@wo.cz" target="_blank"
                      moz-do-not-send="true">Jaroslav Lukeš</a></p>
                </div>
                <p class="MsoNormal">Záleží, kolik cyklů z toho chcete
                  dostat. pokud maximum, pak nesmíte jít </p>
                <p class="MsoNormal">pod 30%, 20% je totální limit.
                  Pokud to má být dlouhodobě v zařízení </p>
                <p class="MsoNormal">typu černá skříňka, tak trvale
                  nabíjet jen do 4,0V, lépe 3,8V ale záleží </p>
                <p class="MsoNormal">na kapacitě. Občas je nutné
                  elektrolyt promíchat standardním nabíjením </p>
                <p class="MsoNormal">až k 4,2V a pak zas nechat
                  klesnout. Ideální je využívat jen třetinu </p>
                <p class="MsoNormal">kapacity, pak to vydrží mnohem
                  více, než je v návrhu.</p>
                <p class="MsoNormal"> </p>
                <p class="MsoNormal">Pavel Hudecek napsal(a):</p>
                <p class="MsoNormal">> </p>
                <p class="MsoNormal">> U toho koncového napětí dost
                  záleží na tom, co s tím člověk chce </p>
                <p class="MsoNormal">> napájet, protože se toho
                  účastní vnitřní odpor.</p>
                <p class="MsoNormal">> </p>
                <p class="MsoNormal">> Proto na Ali prodávají různé
                  ochranné obvody, které zpravidla vypínají </p>
                <p class="MsoNormal">> při 2,6 V a podobně. El.
                  šroubovák s 3,1 by skoro nešel používat. Na </p>
                <p class="MsoNormal">> druhou stranu, proudem 0,01C
                  vybíjet článek na 2,6 V mu dlouhodobě </p>
                <p class="MsoNormal">> nebude moc svědčit.</p>
                <p class="MsoNormal">> </p>
                <p class="MsoNormal">> A pak jsou různé nuance
                  ohledně sériového spojení: Když je baterie </p>
                <p class="MsoNormal">> přiměřeně zatěžována a každý
                  článek hlídán, je 3,0 V dobrá volba a i </p>
                <p class="MsoNormal">> trochu míň by se sneslo. Když
                  ale není každý hlídán, třeba Li-polka </p>
                <p class="MsoNormal">> v letadle, začne záležet na
                  způsobu nabíjení. Pokud bude napěťově </p>
                <p class="MsoNormal">> balanční, v článcích může být
                  rozdílný náboj a pod 3,2 krát počet </p>
                <p class="MsoNormal">> začíná být risk. Při nábojově
                  balančním není ani 2,9 problém.</p>
              </div>
            </div>
            _______________________________________________<br>
            HW-list mailing list  -  sponsored by <a
              href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank"
              moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
            <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
              moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
            <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
              rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
          </blockquote>
        </div>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  </body>
</html>