Re: OT: čištění topné soustavy ÚT - zkušenosti ?

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Čtvrtek Červen 17 17:48:50 CEST 2021

Jako starosta jsem proti těmto nabídkám po letech už imunní. Z různých
oborů volají, píšou, objednávají se na schůzky, téměř každý týden.

V těch oborech činnosti, kterým rozumím lépe, je vyženu, protože vím, o
co jde, v ostatních je vyženu podle principu, který znám z vejšky:

"Když si uvědomím, jaký jsem inženýr, skoro se bojím jít k doktorovi."

Vím, že i skláři potřebují mít co žrát (Pelíšky), ale většinou jsou to
klasičtí šmejdi.

Výhoda topení je ta, že jde o uzavřený okruh, do kterého nečistoty z
principu nevnikají, pouze se loupe barva a vymývají se použité
materiály. Filtr v soustavě je asi dobrá věc, ale platit tisicovku za
vyčištění radiátoru je zvěrstvo. Filtr to bude dlouhodobě dělat taky za
daleko méně peněz.

Na druhou stranu. Teď jsem do rozvodu na úřadě nechal napustit
demineralizovanou vodu, ale šlo o doporučení dodavatele tepelného
čerpadla země-voda, tak jsem těch pár tisícovek obětoval, chci po nich
servisní smlouvu a nechci vést diskuse o usazeninách, až to nebude fungovat.

Standa