Re: OT: čištění topné soustavy ÚT - zkušenosti ?

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Čtvrtek Červen 17 16:23:34 CEST 2021

Usadeniny sa tvoria z dostupnych latok - teda vody, v nej rozpusenych
plynov, hlavne kyslika a zeleza z trubiek a radiatorov,
konkretne najviac oxid zeleznaty a oxid zelezity, v ovela mensom zluceniny
vapnika a horcika - teda vodny kamen.

Ak su spoje/casti rozvodov  z roznych kovov ( zelezo, med, ... ), tak aj
zluceniny, vznikajuce elektrochemickymi reakciami pri styku 2 kovov s
rozdielnym elektrochemickym napatim.

Usadeniny su hlavne vo forme kalu ( pri vypusani "cierna hustejsia voda" ).
Kto menil liatinovy, alebo plechovy radiator, tak vie, co sa mu vylievalo
pod nohy, idealne na koberec
;-)

Ak by ste robili nejaku formu rekonstrukcie, tak odporucam do obvodov
kurenia zaradte jemny ( =50-100 um)  filter s ventilmi red a za a ten
pravidelne - 1-2x rocne cistite )
Cistenie filtra = vybrat, preplachnut, jemnou kefkou vydrhnut, nie iba
otvorit odkalovaci ventil na filtri a vypustit 0.5 l vody/kalu )

Dodo

št 17. 6. 2021 o 12:32 Jindrich Fucik <fulda na seznam.cz> napísal(a):