Re: čištění topné soustavy ÚT - zkušenosti ?

Ondra hwnews caha010 na gmail.com
Čtvrtek Červen 17 13:33:31 CEST 2021

Leta jsem obsluhoval výměníky v paneláku.
závady:
1x  upadnutí čidla teploty, několik roků drželo v jímce bez dotažení při
montáži, a najednou vypadlo

1x vtipálci při rekonstrukci v přízemí přendavali rozvod topení a prostě
vyhodily škrtící ventil a rozvážili celou soustavu. Klika byla, že se
topilo, takže se na to přišlo za pád dní a ten ventil byl ještě přítomen,
takže se to nemuselo vyvažovat znovu

snad 10x  opravy oběžných kol v čerpadlech, prostě je ten šlem v okruhu
časem sežere, upadávají lopatky nebo jejich části.
nepočítaně čištění sítka před čerpadlem u TUV.

Ty nejčastějčí závady se projevují přesně tak, že do vzdálených míst
nedoteče včas horká. Prostě necirkuluje, nebo pomalu.

Usazeniny bych významné nečekal, to že vyteče trochy černé vody nic
neznamená. Napuste si skleničku vody a kápněte tam černou z vodovek, bude
černá a to množství barvy bude minimální.

Litinový radiátor neřežte, ale schovejte si ho až ten váš poteče. Jen blázen
se ho zbavuje v místech, kde se topí centrálně. Přeci jen vykryje to moderní
zatopíme hodinu a pak 2 hodiny topit nebudem...