Re: OT: Neuronové sítě - středoškolská výuka - kam směřovat

František Burian BuFran na seznam.cz
Středa Červen 9 12:05:17 CEST 2021

Dobrý den,

  My jsme na škole dělali s ID3 a to si myslím je parádní algoritmus
strojového

učení který se dá velmi snadno vysvětlit (je potřeba jen základy
pravděpodobnosti)

a studenti si s jeho pomocí můžou udělat jednoduchou hru kámen-nůžky-papír
kde

bot (protihráč) sleduje studenta jak hraje předpovídá budoucí tah a háže mu
protitah

tak, aby bot neprohrál.

 Na tomto příkladu si studenti můžou uvědomit jak propastný je rozdíl mezi _
projevy_

inteligence a skutečnou inteligencí. ID3 je plně deterministický algoritmus
analýzy dat

tedy žádná AI a přesto nad ním nikdo nezvítězí, AI je většinou
nedeterministická tj na

stejnou historii nemusí dát stejnou předpověď. Ve hře kámen nůžky papír není
prostor

pro víc řešení takže ID3 musí zvítězit, ale u více proměnných už může hráč
vyhrát.

V reálu je to jen pamatování tahů do historie a tvorby statistiky nad
minulými daty.

Leckoho to může nadchnout pro oblast.

S pozdravem,

  František Burian