Re: OT: Neuronové sítě - středoškolská výuka - kam směřovat

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Úterý Červen 8 18:15:26 CEST 2021

To co se učívalo na VŠ k umělé inteligenci je asi toto:

Logicke progamování
Znalostní technologie
Evoluční algoritmy
Optimalizace
Matematika

Pokud na IT učí matiku, tak zde dávají různé vyhledávací algoritmy a to
ne ve smyslu třídění, ale např. jak optivalizovaně rozvrhnou síť, takové
ty základy vyšetření funkcí. Ono ty evoluční algoritmy k tomu směřují.
Optimalizace jsou cca zase metody jaké jsou k součaným grafům tj. to co
nejlépe najít. Logické programování je spíš langvistické a k tomu
navazují ty znalostní technologie.

Neboli celý souhrn učiva dává komplexní náhled. Vybrat z toho jednu věc
... .

Aspoň si projít seznam předmětů na VŠ k IT.  Dále se podívat do jaké
hloubky jdou diplomové či bakalářské práce. Poté se dá polemizovat o
hloubce, co se kde dá učit. Takhle mi to přijde úplně mimo.

Jirka