Re: OT: Neuronové sítě - středoškolská výuka - kam směřovat

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Úterý Červen 8 18:31:38 CEST 2021

Zdravim,

nechci nejaky flame, ale prave v tomto je diametralni rozdil 'ucit' neco na stredni skole a na vysoke.
na stredni skole by se nejdriv melo podat takove to lehke 'overview', nez se vyrukuje s tezkotonazni
teorii, ktera odradi kazdeho normalniho od jakekoliv snahy cokoliv pochopit, natoz naucit.
pak prave chybi ten spravny nadhled, odstup, kontext.
kdyz nevim PROC se to mam ucit, tak proc se to mam ucit? jenom pro ty znamky?

presne pro podobny pristup drtiva mych spoluzaku se vykaslala jit na vysokou skolu,
protoze jsme meli matikarku, fyzikarku i dalsi profesory, posedle samou teorii a vypoctama.
snad na prstech jedne ruky triprsteho drevorubce bych spocital vyucujici, kteri vzdy pred kazdou
teorii ukazal, k cemu to vlastne je ...

kdyz uz si clovek dokaze neco predstavit (aspon zhruba, nemusi jit o hloubkove znalosti),
pak spis pochopi i tu teorii a pouziti matematickeho aparatu.

bez toho je to jenom generovani tupeho stada biflovacu.

ale na druhou stranu souhlasim, na univerzite, kde se samosebou predpoklada vseobecny rozhled a znalosti,
je treba jit do hloubky a neklouzat jenom po povrchu.

:)

  Sam