Re: OT: Neuronové sítě - středoškolská výuka - kam směřovat

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Červen 8 18:13:22 CEST 2021

Tak pod tohle bych se také podepsal. Je však otázkou, zda je tento
přístup možný už na úrovni střední školy. Chápat věci v souvislostech je
možné, když už student má jakési povědomí o tom jak ty věci fungují.
Například MFF UK má vynikající semináře
http://utf.mff.cuni.cz/seminare/filos.pl kde se i široká veřejnost může
dozvědět o tom jak a hlavně proč vznikaly nejrůznější fyzikální teorie.
Pak vám to začne dávat smysl - fyzika není soubor všelijakých magických
formulí, které vznikly náhodou v mysli géniů (nebo jak se můžete
dozvědět z televize jim to tam tajemně vložili ufouni), vše vznikalo
postupně a bolestivě, byla a je v tom i spousta omylů. Jenže pokud
budete chtít tento cyklus sledovat, je docela dobré předem všelijaké ty
magické formulky už znát, jinak to budete dost těžko chápat.

Mrazík