Re: OT: Neuronové sítě - středoškolská výuka - kam směřovat
Miroslav Mraz
mrazik na volny.cz
Úterý Červen 8 18:13:22 CEST 2021
Tak pod tohle bych se také podepsal. Je však otázkou, zda je tento
přístup možný už na úrovni střední školy. Chápat věci v souvislostech je
možné, když už student má jakési povědomí o tom jak ty věci fungují.
Například MFF UK má vynikající semináře
http://utf.mff.cuni.cz/seminare/filos.pl kde se i široká veřejnost může
dozvědět o tom jak a hlavně proč vznikaly nejrůznější fyzikální teorie.
Pak vám to začne dávat smysl - fyzika není soubor všelijakých magických
formulí, které vznikly náhodou v mysli géniů (nebo jak se můžete
dozvědět z televize jim to tam tajemně vložili ufouni), vše vznikalo
postupně a bolestivě, byla a je v tom i spousta omylů. Jenže pokud
budete chtít tento cyklus sledovat, je docela dobré předem všelijaké ty
magické formulky už znát, jinak to budete dost těžko chápat.
Mrazík
Dne 08. 06. 21 v 17:28 sam.hw napsal(a):
> Zdravim,
>
> byt stredoskolakem, tak bych podobna temata urcite uvital.
> samozrejme jde o hloubku a sirku problematiky: jestli by to bylo jenom takove to povidani si
> na urovni popularniho clanku z internetu, nebo i nejake prakticke ukazky/procviceni moznosti dane technologie.
> ale jako student bych vsak z toho urcite nechtel byt zkousen
>
> dnes se totiz hodne operuje se spoustou buzzwordu.
> je dobre (respektive bylo by dobre), kdyby skola naucila lidi (pro mne i studenti a zaci jdou lidi)
> chapat jejich prakticky vyznam a ne je jenom papouskovat bez schopnosti vnimat podstatu veci.
> ukazat, ze ten termin (nebo terminy na ni navazujici) neni nejaka kouzelna formulka,
> ukazat na jakem principu funguje, co dokaze, kdy je dana technologie vhodna na aplikaci, kdy naopak ne.
> kdy se nehodi z duvodu zneuzitelnosti, co je jei silnou strankou a podobne.
>
> chtel bych byt zas stredoskolak
>
> :)
>
> --------------------------
> Sam
> --------------------------
>
Další informace o konferenci Hw-list