pc: cim nahradit pc zdroj DELL, konektory pouze 24pin_cpu + 4pin_cpu + 4xSATA ?

Pondělí Červen 7 10:21:51 CEST 2021

3,3V v SATA napájecím konektoru bude něco jako -5V v ATX konektoru - to se
tam historicky drželo ještě z AT zdrojů, kde to sloužilo pro nějaké paměti
na starých mainboardech (286?), jenže to pak nikdo nikdy nepoužil, ale
současně si nikdo nedovolil to tam nedat, protože co kdyby... v prvních ATX
to ještě bylo, pak to časem zmizelo a je tam prostě rezervní nepoužitý pin.

No a v SATA podobně, jako výrobce disku bych si nelajsnul udělat ho na tom
3,3V závislým, když to v každém druhém PC v SATA konektoru není. Možná za
pár let, až se přestanou prodávat zdroje s tím starým molex harddiskovým
konektorem, se to změní.

P.K.