[OT] Bojler s TC

Neděle Červenec 25 10:02:09 CEST 2021

Furt mi to vrta hlavou, jestli je to opravdu jen finta na certifikaci A+
nebo to muze v realu i fungovat?
Pocitam dobre, ze na ohrev 100l vody o 40 stupnu je potreba cca 5 kWh?
Nedocetl jsem se vykon kompresoru. Uvadeji 12,2hod pro 100l a z 10->53
stupnu, GREEN rezim, predpokladam ciste TC, COP 1,89, sezere 2078Wh. Z
toho mi vychazi prikon kompresoru kolem 200W a to samy by se asi melo
brat ze vzduchu.
A ted babo rad, co to znamena. Kdyz si predstavim, ze budu v mensi
mistnosti topit 200W, tak bych rekl, ze vyzenu teplotu o 2-3 stupne?
Cisty odhad, takova neizolovana mistnost s mirnou ventilaci. Ochlazeni
bych cekal podobne.
V lete by to IMHO fungovat mohlo, denni uspora 2-3kWh, tj. asi 7 Kc
aktualne u nas, tj asi 2000 za rok kdyz vynecham hodne mrazive dny.
Navratnost tam vidim za par let. (da se sehnat za 12800, bezny lepsi
bojler tak 8000?)
A pokud pujde elektrina nahoru... Neda se aplikovat NT tarif ale ono to
stoji prakticky stejne. Mozna by se dalo v elektronice nejak povrtat
nebo udelat vlastni rizeni... No mozna uz ze studijnich duvodu to koupim
a nainstaluju ;-)
Nikde jsem se nedocetl, jestli ma integrovanou expanzku, takze asi nema?