[OT] Bojler s TC

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Čtvrtek Červenec 22 08:55:44 CEST 2021

Tak skusme predstavu s vlhkostou.

zaciatok,
teplota napr. 40 stupnov - horuca sprcha
vlhkost 100%
hustota 1.096 kg/m^3
v 1 kg vzduchu je cca 48.9 g vody

Koniec
teplota 25 stupnov ( menej v kupelni nechcem )
vlhkost 50%
hustota 1.177 kg/m^3
v 1 kg vzduchu je cca 9.9 g vody

Potrebujeme teda ochladit 48.9 g vody o 15 stupnov a skondenzovat 39 g vody
z kazdeho priblizne 1m^3 vzduchu
Kupelna ma napr. 3x4x2.6, teda 31.2 m^3 ( alebo standardne mensia ?)

takze chladim cca 48.9*31.2=1.5 kg ( teda 1.5 litra ) vody o 15 stupnov a
kondenzujem cca (48.9-9.9)*31.2=1.2 litra, teda 1.2 kg vody ( merne teplo
kondenzacie )
zaokruhlujem dost silno, kedze voci 100l bojleru su chyby zaokruhlenia na
urovni promile.

Spotreba TUV je silno individualna, tabulkovo je tusim 30l vody/osoba a den
Ja mam zo 7 rocnych merani priemer cca 25 litrov 60 stupnovej vody /osoba a
den

Ak su v domacnosti 4 osoby, tak 100l bojler sa vyprazdni 1x denne ( asi
castejsie, lebo v celom objeme nebude max teplota )

teda denne musim ohriat 100l vody z 12 na 60 stupnov, teda o 48 stupnov.

Kondenzacia energeticky pomoze, hlavna vyhoda bude susenie, ale aj tak mi
to vychadza skor na reklamny tah, ako na realne pouzitie.
Vacsinou sa pojde na elektricky ohrev - teda obycajna spirala.

Dodo

st 21. 7. 2021 o 21:42 Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
napísal(a):