[OT] Bojler s TC

Martin Záruba swz na volny.cz
Neděle Červenec 25 11:37:50 CEST 2021

Myslím, že počítáte dobře. Jenže, jediný přínos vidím v tom, že je to
odvlhčovač.

Pokud topíte tepelným čerpadlem, musí tu energii, kterou to odebralo ze
vzduchu dodat čerpadlo. Tak to nemá smysl, lepší je ohřívat bojler
rovnou čerpadlem.

Pokud topíte plynem, máte pravděpodobně sazbu D02 a pak je lepší ohřívat
i TUV plynem.

No a pokud topíte pevnými palivy, tak v zimě asi opět ohřívat vodu
kotlem bude levnější, takže v létě snad.

Nějak mi uniká, kdy je optimální takové zařízení použít.

Martin Záruba