Re: Titanová (věčná) anoda

Lubor Otta butan na centrum.cz
Sobota Červenec 24 23:10:46 CEST 2021

Pane Anděl, ten odpor u hořčíkové anody možná není určen k měření, ale k
prodloužení doby života anody? Tady
https://www.gas.cz/vaillant-anoda-s-mericim-konektorem-g1-l612-mm-nd-295847/produkt/19370/671/#downloads
Je izolovaná hořčíková anoda, ale ten vaillant bojlér signalizuje ledkou
že odešla. Jak je ten váš odpor velký? Já tipuji že po rozpuštění anody
se na něm skokem sníží napětí, ale ta výchozí hodnota bude záviset na
kvalitě vody i na stavu smaltu v bojléru. A ceny těch izolovaných anod
jsou vesměs takové že se skoro vyplatí je rovnou nahradit tou věčnou
titanovou.
Můj laický názor je že na titanové anodě je nějak nanesený "platinový
flek" a právě ten slouží jako nerozpoštěcí anoda. Ten titan sám se taky
nerozpouští, jenže se pasivuje vrstvou eloxu a proud z něj do vody žádný
neteče. (osobě vyzkoušeno s titanovým svářecím drátem)
Lubor
PS Na ali se dají koupit nějaké titanové elektrody (předpokládám také
poplatinované) určené pro bazénové salinátory, vesměs mají ale nevhodný
tvar pro použití v bojléru. Z hlediska elektrochemie by tam ale asi
vyhověly.