Re: Náklaďák vybíjí aku

Karel M a8dtljb na gmail.com
Pondělí Červenec 19 06:49:18 CEST 2021


Něco takového jsem řešil, byl to startér, který byl předtím opravován.
Cívka relé měla ještě nějaké pomocné vinutí napájené z druhého kontaktu a
dotyčný opravář tu cívku otočil o 180°.
Zaměřil bych se i na věci, do kterých někdo předtím vrtal.
Karel

ne 18. 7. 2021 v 23:25 odesílatel Pavel Kutina <hw na prelude.cz> napsal:

> Tak ono na studeném autě by to mělo jít poznat holou rukou, nechat to půl
> hodiny zapnuté a něco se ohřeje.
>
> Ale jestli to neuhnulo poté, co vyndali všechny pojistky, tak je to zjevně
> něco připojené napřímo, a pokud to tedy nejde před pojistkovku, tak to bude
> nějaká dodělávka, tohle by si výrobce asi nedovolil.
>
> Asi bych se kouknul na kabeláž kolem akumulátorů a zkusil najít něco, co
> není originální (nezapletený kabel do svazku, jiný typ kabelového oka na
> svorce a tak podobně). Fakt bych si vsadil na nějaké "skryté příslušenství"
> - dodělávaný imobilizér, GPS tracker nebo tak něco. A to, že to tam mohl
> namontovat už servis dealera a je to tak už od začátku dodané, nemusí hrát
> roli - i značkové servisy umějí zvěrstva.
>
> Pavel Kutina
>
> -----Original Message-----
> From: AZe <aze na seznam.cz>
> To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: ne, 18 čvc 2021 22:47
> Subject: Re: Náklaďák vybíjí aku
>
> 1,7A*24V=40W, to topí tak, že to musí najít i nejlevnější termokamera nebo
> možná i IR teploměr...
> aze
>
> -----Původní zpráva-----
> From: Petr Labaj
> Sent: Sunday, July 18, 2021 10:14 PM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: Náklaďák vybíjí aku
>
> 1.7A už musí snadno změřit i nejlevnější klešťák s měřením DC proudu.
> Tak to by snad mělo být celkem snadné najít, ne?
> A klešťák by snad v okolí někdo mohl mít k zapůjčení.
> Případně si udělat nějakou sondu s Hallovkou nebo nějak jinak nouzově.
>
> PL
>
> *********************
>
> Dne 18.7.2021 v 20:36 Pavel Kutina napsal(a):
> > Zrovna včera jsem četl o podobné závadě na osobáku. Taky to hledali
> > dlouho, až přišli na to, že v autě je autonomní siréna alarmu s vlastní
> > baterií (dobíjenou z palubní soustavy), no a ta baterka odešla a siréna
> se
> > snažila stále dobíjet.
> >
> > Nemáte tam také něco podobného s vlastní baterií?
> >
> > Pavel Kutina
> >
> > -----Original Message-----
> > From: Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz>
> > To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> > Sent: ne, 18 čvc 2021 10:08
> > Subject: RE: Náklaďák vybíjí aku
> >
> > Pokud to jde, ohmatal bych inkriminované věci, zda nehřejou.
> >
> > PH
> >
> > Od: Jiří Majzlík Nemeček
> > Přesně tak. Zatím nevím úplně přesně, ale přímo na baterku bude
> připojenej
> > startér, alternátor, řídící jednotka a ještě nějaký věci kolem nástavby.
> > Tyhle věci jsou připojený přes fusible linky, do nich jsem se ještě
> > nevrtal, ale zřejmě mě to nemine.
> > Zatím objednám nové aku, nejspíš tyto:
> >
> https://www.battery-import.cz/silver-t5/autobaterie-bosch-tecmaxx--140ah--12v--t50-750-/
> >
> > Dne 16.07.2021 v 19:15 René Damek napsal(a):
> > Jestli to chápu, tak když vyndáte pojistky, tak je klidová spotřeba furt
> > velká. Co je připojeno na baterku na přímo? Startér?
> > RD
> >
> >
> > pá 16. 7. 2021 v 11:47 odesílatel Jiří Majzlík Nemeček <jirry na centrum.cz>
>
> > napsal:
> > Dobré dopoledne,
> >
> > řeším problém s menším náklaďákem Iveco, který vybíjí aku. I když je
> > auto v klidu se vším vypnutým, bere z baterek 1,7 A a to mi přijde
> > strašně moc. Jsou tam sice 150 Ah, ale když někdo zapomene vypnout
> > odpojovač, za pár dnů už nenastartuje a protože pár takových cyklů už
> > proběhlo, baterky jsou po třech letech KO.
> >
> > Zkoušeli jsme vyndavat pojistky, ale spotřeba +- pořád stejná. Prý se to
> > tak chová už od začátku (auto je staré ty tři roky). Vše je tam původní,
> > dodělávaná byla jen hydraulická ruka, ale v autoriz. servisu (vím, že to
> > nezaručuje, že je to udělané dobře...)
> >
> > Při vypnutém odpojovači bere cca 50 mA, je tam tachograf a cívka relé,
> > které signalizuje rozpojený odpojovač. To mi přijde normální.
> >
> > Než se pustím do odpojování řídící jednotky a dalších šíleností, chci se
> > zeptat - je u náklaďáku (cca 7t) normální klidová spotřeba 1,7 A? Kdyby
> > nic jiného, někde tam bude topit 40 W... (Škoda, že nemám termokameru!).
> > Zatím jsem se vrtal jen Tatrách, Liazkách a podobných kusech, tam je
> > klidová spotřeba prakticky nulová a odpojovač spíš jen pro bezpečnost.
> >
> > Díky za jakékoli postrčení.
> >
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20210719/273dc693/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list