<div dir="ltr"><div>Něco takového jsem řešil, byl to startér, který byl předtím opravován. Cívka relé měla ještě nějaké pomocné vinutí napájené z druhého kontaktu a dotyčný opravář tu cívku otočil o 180°.</div><div>Zaměřil bych se i na věci, do kterých někdo předtím vrtal.</div><div>Karel<br></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">ne 18. 7. 2021 v 23:25 odesílatel Pavel Kutina <<a href="mailto:hw@prelude.cz">hw@prelude.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Tak ono na studeném autě by to mělo jít poznat holou rukou, nechat to půl hodiny zapnuté a něco se ohřeje.<br>
<br>
Ale jestli to neuhnulo poté, co vyndali všechny pojistky, tak je to zjevně něco připojené napřímo, a pokud to tedy nejde před pojistkovku, tak to bude nějaká dodělávka, tohle by si výrobce asi nedovolil. <br>
<br>
Asi bych se kouknul na kabeláž kolem akumulátorů a zkusil najít něco, co není originální (nezapletený kabel do svazku, jiný typ kabelového oka na svorce a tak podobně). Fakt bych si vsadil na nějaké "skryté příslušenství" - dodělávaný imobilizér, GPS tracker nebo tak něco. A to, že to tam mohl namontovat už servis dealera a je to tak už od začátku dodané, nemusí hrát roli - i značkové servisy umějí zvěrstva.<br>
<br>
Pavel Kutina<br>
<br>
-----Original Message-----<br>
From: AZe <<a href="mailto:aze@seznam.cz" target="_blank">aze@seznam.cz</a>><br>
To: HW-news <<a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
Sent: ne, 18 čvc 2021 22:47<br>
Subject: Re: Náklaďák vybíjí aku<br>
<br>
1,7A*24V=40W, to topí tak, že to musí najít i nejlevnější termokamera nebo <br>
možná i IR teploměr...<br>
aze<br>
<br>
-----Původní zpráva----- <br>
From: Petr Labaj<br>
Sent: Sunday, July 18, 2021 10:14 PM<br>
To: <a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">hw-list@list.hw.cz</a><br>
Subject: Re: Náklaďák vybíjí aku<br>
<br>
1.7A už musí snadno změřit i nejlevnější klešťák s měřením DC proudu.<br>
Tak to by snad mělo být celkem snadné najít, ne?<br>
A klešťák by snad v okolí někdo mohl mít k zapůjčení.<br>
Případně si udělat nějakou sondu s Hallovkou nebo nějak jinak nouzově.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*********************<br>
<br>
Dne 18.7.2021 v 20:36 Pavel Kutina napsal(a):<br>
> Zrovna včera jsem četl o podobné závadě na osobáku. Taky to hledali <br>
> dlouho, až přišli na to, že v autě je autonomní siréna alarmu s vlastní <br>
> baterií (dobíjenou z palubní soustavy), no a ta baterka odešla a siréna se <br>
> snažila stále dobíjet.<br>
><br>
> Nemáte tam také něco podobného s vlastní baterií?<br>
><br>
> Pavel Kutina<br>
><br>
> -----Original Message-----<br>
> From: Pavel Hudecek <<a href="mailto:edizon@seznam.cz" target="_blank">edizon@seznam.cz</a>><br>
> To: HW-news <<a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
> Sent: ne, 18 čvc 2021 10:08<br>
> Subject: RE: Náklaďák vybíjí aku<br>
><br>
> Pokud to jde, ohmatal bych inkriminované věci, zda nehřejou.<br>
><br>
> PH<br>
><br>
> Od: Jiří Majzlík Nemeček<br>
> Přesně tak. Zatím nevím úplně přesně, ale přímo na baterku bude připojenej <br>
> startér, alternátor, řídící jednotka a ještě nějaký věci kolem nástavby. <br>
> Tyhle věci jsou připojený přes fusible linky, do nich jsem se ještě <br>
> nevrtal, ale zřejmě mě to nemine.<br>
> Zatím objednám nové aku, nejspíš tyto:<br>
> <a href="https://www.battery-import.cz/silver-t5/autobaterie-bosch-tecmaxx--140ah--12v--t50-750-/" rel="noreferrer" target="_blank">https://www.battery-import.cz/silver-t5/autobaterie-bosch-tecmaxx--140ah--12v--t50-750-/</a><br>
><br>
> Dne 16.07.2021 v 19:15 René Damek napsal(a):<br>
> Jestli to chápu, tak když vyndáte pojistky, tak je klidová spotřeba furt <br>
> velká. Co je připojeno na baterku na přímo? Startér?<br>
> RD<br>
><br>
><br>
> pá 16. 7. 2021 v 11:47 odesílatel Jiří Majzlík Nemeček <<a href="mailto:jirry@centrum.cz" target="_blank">jirry@centrum.cz</a>> <br>
> napsal:<br>
> Dobré dopoledne,<br>
><br>
> řeším problém s menším náklaďákem Iveco, který vybíjí aku. I když je<br>
> auto v klidu se vším vypnutým, bere z baterek 1,7 A a to mi přijde<br>
> strašně moc. Jsou tam sice 150 Ah, ale když někdo zapomene vypnout<br>
> odpojovač, za pár dnů už nenastartuje a protože pár takových cyklů už<br>
> proběhlo, baterky jsou po třech letech KO.<br>
><br>
> Zkoušeli jsme vyndavat pojistky, ale spotřeba +- pořád stejná. Prý se to<br>
> tak chová už od začátku (auto je staré ty tři roky). Vše je tam původní,<br>
> dodělávaná byla jen hydraulická ruka, ale v autoriz. servisu (vím, že to<br>
> nezaručuje, že je to udělané dobře...)<br>
><br>
> Při vypnutém odpojovači bere cca 50 mA, je tam tachograf a cívka relé,<br>
> které signalizuje rozpojený odpojovač. To mi přijde normální.<br>
><br>
> Než se pustím do odpojování řídící jednotky a dalších šíleností, chci se<br>
> zeptat - je u náklaďáku (cca 7t) normální klidová spotřeba 1,7 A? Kdyby<br>
> nic jiného, někde tam bude topit 40 W... (Škoda, že nemám termokameru!).<br>
> Zatím jsem se vrtal jen Tatrách, Liazkách a podobných kusech, tam je<br>
> klidová spotřeba prakticky nulová a odpojovač spíš jen pro bezpečnost.<br>
><br>
> Díky za jakékoli postrčení.<br>
><br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a> <br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>