Re: třífázový frekvenční měnič

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Červenec 7 13:47:46 CEST 2021

On Wed, 7 Jul 2021, AZe wrote:

> Zdravím, mám trochu jiný problém. Ponorné čerpadlo do vrtu 100mm, bohužel
> jsem nenašel jiný typ, než 3" nebo 3,5" jednofázové nebo 3f 400V. Potřebuji
> ale připojit střídač na jednu fázi, takže čerpadlo musí být na 3x230V s tím,
> že tlakové čidlo bude regulat otáčky podle tlaku v malé nádržce. Vhodný typ
> čerpadla 3x230V jsem nenašel. Co by se stalo, kdyby se čerpadlo 3x400V
> připojilo na měnič 3x230V? Samozřejmě klesne výkon, tuším až na 1/3, ale co
> jinak? Bylo by to životaschopné?
> aze

Mel by jste limitovat vystupni frekvenci na 230/400*50Hz , pak by
neztracelo silu (tedy poku neni odstredive).

Nicmene nevim jak jsou delane ty menice 3f/3f 400V , ale rikam si ze by
mohly snest napajeni jen ze dvou fazi ? Vetsinou tam byva sestipulsni
usmernovac. Kdyby se mu predradilo autotrafo z 230V na 400V tak by ten
menic daval na vystupu potrebnych 3x400V .

  https://www.elfetex.cz/10-033-415-elektrokov-trafo-400v230v-joc-e5050-089