Re: třífázový frekvenční měnič

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červenec 7 19:56:53 CEST 2021

Většina věcí už tady zazněla od pan Šimka.
Přidám pár praktických zkušeností.

Pokud byste použil měnič s výstupem 3x230V pro čerpadlo 3x400V, tak ohněte
křivku U/f tak, aby do 30Hz napětí kopírovalo lineární průběh, jaký byl
měl měnič
3x400V. Případně když měnič nakonfigurujete do vektorového režimu, tak on si
to už pořeší sám.
Při vyšších otáčkách to prostě bude ztrácet moment, ale s tím toho moc
nenaděláte. Třeba těch 30 Hz bude stačit.

Měniče se vstupem 3x400V nižších výkonů jedou na 1x400V. Prakticky
vyzkoušeno
na měničích různých výrobců. Takže trafo 230V -> 400V to slušně řeší.

Když si to vhodně zadrátujete a nakonfigurujete, tak měniče s výstupem
3xXX jsou
schopny honit i zátěž 1xXX. Tedy jinými slovy pokud si koupíte čerpadlo
1x230V,
tak s měničem s výstupem 3x230V ho s velkou pravděpodobností budete schopen
provozovat. Případně existují přímo měniče, určené pro 1f spotřebiče.
Nejznámějším výrobcem je zde asi Invertek.

No a pak je možná možné aplikovat hard-core bastlení a přepojit motor.
Šance,
že je motor 3x400V zapojen vevnitř do hvězdy je docela slušná. Ale
samozřejmě
ne stoprocentní.
Tak pokud byste si napřed koupil jen čerpadlo, tak po rozebrání
zjistíte, jestli
hard-core cesta je reálná. A teprve podle toho pak dodatečně koupíte měnič
a případně i příslušenství (třeba to trafo).
Nebo necháte měnič netknutý a s půjčeným měničem 3x230V otestujete,
jestli výkon stačí. A opět podle toho budete realizovat další nákupy.

PL