Re: třífázový frekvenční měnič

AZe aze na seznam.cz
Středa Červenec 7 13:07:54 CEST 2021

Zdravím, mám trochu jiný problém. Ponorné čerpadlo do vrtu 100mm, bohužel
jsem nenašel jiný typ, než 3" nebo 3,5" jednofázové nebo 3f 400V. Potřebuji
ale připojit střídač na jednu fázi, takže čerpadlo musí být na 3x230V s tím,
že tlakové čidlo bude regulat otáčky podle tlaku v malé nádržce. Vhodný typ
čerpadla 3x230V jsem nenašel. Co by se stalo, kdyby se čerpadlo 3x400V
připojilo na měnič 3x230V? Samozřejmě klesne výkon, tuším až na 1/3, ale co
jinak? Bylo by to životaschopné?
aze

-----Původní zpráva-----
From: Petr Simek
Sent: Sunday, July 04, 2021 8:07 PM
To: HW-news
Subject: Re: třífázový frekvenční měnič

On Sun, 4 Jul 2021, Jindrich Fucik wrote:

> Ahoj vespolek,
>
> nedávno jste tu řešili třífázové měniče, o kterých nic nevím, tak jsem
> to sledoval zpovzdálí.
> Včera se mne strejda zeptal, jak koupit měnič, kterým zpomalí svůj motor
> Motor má na štítku: 2800ot/50Hz 2,6kW
>
> Po regulaci by měl motor stále držet otáčky.
>
> Jak se vybírá takový měnič? nebo kde jej koupit?

Zjistete si jestli je ten motor zapojeny do trojuhelniku nebo do hvezdy.
Pokud je zapojeny do trojuhelniku, tak potrebujete menic 3f/3f 400V
ktere jsou docela drahe. Pak se muze stat ze levneji vyjde koupit
menic 1f/3f 230V a k nemu novy motor 400V hvezda / 230V trojuhelnik .

Pokud je zapojeny do hvezdy tak prepojenim na trojuhelnik mu bude
stacit napeti 230V a tedy i levnejsi menic 1f/3f 230V .

Je fakt ze vykon 2.6kW uz je na jednofazovy vstup docela dost.

Jeste poznamka - pokud budete snizovat otacky motoru ale chcete
zachovat max. kroutici moment, tak jeste uvazujte o pridavnem
ventilatoru na chlazeni. Tepelne ztraty totiz zustanou stejne
ale vrtulka na osicce chladi o dost min pri mensich otackach.