třífázový frekvenční měnič

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Červenec 4 20:07:22 CEST 2021

On Sun, 4 Jul 2021, Jindrich Fucik wrote:

> Ahoj vespolek,
>
> nedávno jste tu řešili třífázové měniče, o kterých nic nevím, tak jsem
> to sledoval zpovzdálí.
> Včera se mne strejda zeptal, jak koupit měnič, kterým zpomalí svůj motor
> Motor má na štítku: 2800ot/50Hz 2,6kW
>
> Po regulaci by měl motor stále držet otáčky.
>
> Jak se vybírá takový měnič? nebo kde jej koupit?

Zjistete si jestli je ten motor zapojeny do trojuhelniku nebo do hvezdy.
Pokud je zapojeny do trojuhelniku, tak potrebujete menic 3f/3f 400V
ktere jsou docela drahe. Pak se muze stat ze levneji vyjde koupit
menic 1f/3f 230V a k nemu novy motor 400V hvezda / 230V trojuhelnik .

Pokud je zapojeny do hvezdy tak prepojenim na trojuhelnik mu bude
stacit napeti 230V a tedy i levnejsi menic 1f/3f 230V .

Je fakt ze vykon 2.6kW uz je na jednofazovy vstup docela dost.

Jeste poznamka - pokud budete snizovat otacky motoru ale chcete
zachovat max. kroutici moment, tak jeste uvazujte o pridavnem
ventilatoru na chlazeni. Tepelne ztraty totiz zustanou stejne
ale vrtulka na osicce chladi o dost min pri mensich otackach.