vymena baterky v Moto G5S+

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Neděle Červenec 4 21:07:23 CEST 2021

Pokud jsou to elektrolyty, tak ano. Ale i feritové materiály stárnou a
zvedají se jim ztráty - za 10 let zhruba na dvojnásobek. Polovodičům se
prodlužují časy...

Správné zacházení s LI baterkou - obecně (i pro noťasy)

- často nevybíjet pod 40%
- zřídka 30%
- max tak jednou za uherský rok 20%
- nenabíjet studené ani zmrzlé, napřed prohřát třeba pod paží, další
místo je tam kde si o vás ohřívá ruce vaše žena
- herní zátěž tomu až tak nevadí
- nabíjet pomalu = udělejte si nástavec USB-M/USB-F na pomalé nabíjení
kde nepropojíte datové dráty a necháte je v luftě (možná jsem tam dal
kapku cínu už si to nepamatuju, mají to doma všichni), zablemtáte
nějakým plastem a drží tO. Pokud nabíjíte z noťasu, tak nabíjíte pomalu
i bez udělátka.
- nenabíjet do 100%, ale když zapomenete, tak to nevadí tolik, jako
vybití pod 30%. Nabíjení při pokojové teplotě na 100% ale už baterce
ubližuje.
- pokud je tam batedka 4,4V, tak nabíjet často jen do 75%, tak jednou za
pár týdnů to ale potřebuje do 100%
- pod 50% nesmí zmrznout
- kolem nuly při 20% považovat za úplnou NULU

pak vydrží >10 let prakticky jako nová. Lenovácké noťasy mají v tom
Vantage limit nabíjení baterky.