Re: OT ČSOB - bankovní identita, zablokování online služeb, kterou máte banku ?

Jindroush jindroush na seznam.cz
Pátek Červenec 2 12:57:13 CEST 2021

On 02.07.2021 12:20, Stanislav Šmejkal wrote:
> pominme to, ze banka jako poskytovatel tech 'financnich' sluzeb ma k
> tem informacim mit pristup - tak, ze ji je sdeli obcan. Zda ma mit
> obcan "svobodu k" nesdeleni dulezitych informaci (pravo na lez), to
> bych s dovolenim pochyboval, zda je zadouci.
>
> Je rozdíl informace poskytnout a online přístup k nim. Je to něco
> podobné jako když pojišťovně nafotíte barák nebo jí tam dále online
> kameru. Uznávám, že trochu přeháním, jde mi o princip. K čemu
> potřebuje banka online záznamy o mých osobních aktivitách?
Nerozumim. Co jsou 'online zaznamy o mych osobnich aktivitach'?
Pokud mluvime o zpristupnenych polozkach z registru, uz jsem psal, ze mi
prijde, ze jsou to takove, ktere stejne banka ma. Ano, k nekterym se
dostane (mozna) rychleji a z praktickeho hlediska nevidim rozdil, zda ji
informaci sdelim, nebo zda se k ni dostane pres registr - nikdy by tam
nemela nastavat diskrepance.
Ale jak jsem jiz psal drive, netusim, zda 'bankovni identita' muze tyto
informace poskytnout 'bance'.

> Dispoziční právo je na základě plné moci a minimálně některé banky se
> k tomu staví tak, že smrtí to zmocnění skončí.
Banka se nema co stavet. Zalezi na datu plne moci, ty uzavrene po roce
2005 jsou platne vzdy i po smrti, pokud neni receno jinak.
Jeste jsem to hledal - skutecne, spolecny ucet nabizi jen mBank.

> Situace normálně řešitelná je, ale doteď trvalo několik dnů než banka
> zasáhla, šlo řešit pohřeb, přesměrování důchodu, šlo si nakoupit. Ano,
> bylo tam riziko, že manželka, držitelka karty k účtu, z účtu vybrala
> karetní limit, ale teď jedeme natvrdo. Nemocnice zapíše přes matriku
> úmrtí a manželka už ani nedoveze vozík k pokladně. Možná to tak teď
> ještě nefunguje, ale nebude to dlouho trvat.
>
> Přijde o manžela, o přístup k vlastním penězům. A že banky nebudou
> tvrdé? Dostal jste se někdy s bankou do sporu?

Nene, naopak. Ja verim tomu, ze banky jsou/budou tvrde a ze se na
'lidske pochopeni pro slozitou zivotni situaci' nehraje. Proto tyhle
veci maji mit lide poreseny vcas. Kdyz 'spolecne ucty', tak jen pres
dispozice, chapat jaky je rozdil mezi zitim na hromadce a manzelstvim a
jake kde plynou vyhody, chapat, ze pojistky nejsou jen loupez apod.
Zvlaste v pripade nizkoprijmovych je to dulezite, protoze ti nemaji
zadny 'zachranny polstar'.

> Myslíte si, že osmdesátiletý pán se bude soudit léta se státem?
Ano, mel by, jinak se porad bude ten bordel vlect s nami. Existuje
spoustu poraden a mozna existuji i zraloci americkeho typu, co se budou
soudit za nej za podil. Navic, neni vylouceno, ze muze pozadat o
advokata soud.

> Jak říkám, jsem příznivcem digitálního státu, ale spousta procesů je
> analogových (třeba přenastavení trvalých příkazů u mrtvého) a trvá
> neskutečně dlouho. Kdyby to bylo tak, že manželka dorazí do banky,
> založí si účet, banka přesměruje její důchod/výplatu a přesune trvalé
> příkazy, inkasa a platby a zbytek na účtu mrtvého zablokuje, a to vše
> v řádu hodin, pak ať jedeme natvrdo online. Jenže pak někde objevíte
> lhůtu pro změnu trvalého příkazu 2 pracovní dny (Komerční banka) a
> další podobné nesmyslné lhůty. Zkuste se vžít do situace té vdovy...

Ano, v bance cokoli 'dva dny' je trestuhodne. Ale zlepsuje se to.

Zdravim,

--
Jindroush <jindroush at seznam.cz>