Re: OT ČSOB - bankovní identita, zablokování online služeb, kterou máte banku ?

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pátek Červenec 2 12:20:25 CEST 2021

Dne 2.7.2021 v 10:48 Jindroush napsal(a):
> Dobry den,
> pominme to, ze banka jako poskytovatel tech 'financnich' sluzeb ma k tem
> informacim mit pristup - tak, ze ji je sdeli obcan. Zda ma mit obcan
> "svobodu k" nesdeleni dulezitych informaci (pravo na lez), to bych s
> dovolenim pochyboval, zda je zadouci.

Je rozdíl informace poskytnout a online přístup k nim. Je to něco
podobné jako když pojišťovně nafotíte barák nebo jí tam dále online
kameru. Uznávám, že trochu přeháním, jde mi o princip. K čemu potřebuje
banka online záznamy o mých osobních aktivitách?

> [...]
> uz ted nemely.
>
> Co se tyce onoho 'umrete', tam se mi nelibi to slovickareni se 'spolecny
> ucet na vase jmeno'. Bud je to ucet zemreleho a pak k nemu nema mit
> nikdo pristup (spravne), nebo je to ucet zemreleho, ke kteremu ma druhy
> z partneru dispozicni pravo - a pak ma plny pristup. Spolecne ucty jako
> takove podle mych (mozna zastaralych) informaci v CR velke banky
> nedelaji. Ale v kazdem pripade tato situace neni prece v zadnem
> protikladu proti tem automatickym propisum dat do registru a informovani
> banky. Ta situace je naprosto normalne resitelna.

Dispoziční právo je na základě plné moci a minimálně některé banky se k
tomu staví tak, že smrtí to zmocnění skončí.

Situace normálně řešitelná je, ale doteď trvalo několik dnů než banka
zasáhla, šlo řešit pohřeb, přesměrování důchodu, šlo si nakoupit. Ano,
bylo tam riziko, že manželka, držitelka karty k účtu, z účtu vybrala
karetní limit, ale teď jedeme natvrdo. Nemocnice zapíše přes matriku
úmrtí a manželka už ani nedoveze vozík k pokladně. Možná to tak teď
ještě nefunguje, ale nebude to dlouho trvat.

Přijde o manžela, o přístup k vlastním penězům. A že banky nebudou
tvrdé? Dostal jste se někdy s bankou do sporu?

> Co se tyce toho posledniho prikladu, to by stalo za nejaky ten soud se
> statem za skodu zpusobenou nespravnym urednim postupem.

Myslíte si, že osmdesátiletý pán se bude soudit léta se státem?

Jak říkám, jsem příznivcem digitálního státu, ale spousta procesů je
analogových (třeba přenastavení trvalých příkazů u mrtvého) a trvá
neskutečně dlouho. Kdyby to bylo tak, že manželka dorazí do banky,
založí si účet, banka přesměruje její důchod/výplatu a přesune trvalé
příkazy, inkasa a platby a zbytek na účtu mrtvého zablokuje, a to vše v
řádu hodin, pak ať jedeme natvrdo online. Jenže pak někde objevíte lhůtu
pro změnu trvalého příkazu 2 pracovní dny (Komerční banka) a další
podobné nesmyslné lhůty. Zkuste se vžít do situace té vdovy...

Standa