Re: OT ČSOB - bankovní identita, zablokování online služeb, kterou máte banku ?

Jindroush jindroush na seznam.cz
Pátek Červenec 2 10:48:19 CEST 2021

Dobry den,
pominme to, ze banka jako poskytovatel tech 'financnich' sluzeb ma k tem
informacim mit pristup - tak, ze ji je sdeli obcan. Zda ma mit obcan
"svobodu k" nesdeleni dulezitych informaci (pravo na lez), to bych s
dovolenim pochyboval, zda je zadouci.

Druha vec je bankovni identita a neni mi zrejme, zda ten pristup je
krizovy - tj. to, ze nejaka cast banky 'identita' ma pristup do
registru, zda se z toho implikuje, ze stejna data smi pouzit i v te
casti 'financni sluzby'. Ale jak uz jsem psal vyse ja i pan Labaj -
podle zbezneho pohledu banky neziskavaji dodatecne informace, ktere by
uz ted nemely.

Co se tyce onoho 'umrete', tam se mi nelibi to slovickareni se 'spolecny
ucet na vase jmeno'. Bud je to ucet zemreleho a pak k nemu nema mit
nikdo pristup (spravne), nebo je to ucet zemreleho, ke kteremu ma druhy
z partneru dispozicni pravo - a pak ma plny pristup. Spolecne ucty jako
takove podle mych (mozna zastaralych) informaci v CR velke banky
nedelaji. Ale v kazdem pripade tato situace neni prece v zadnem
protikladu proti tem automatickym propisum dat do registru a informovani
banky. Ta situace je naprosto normalne resitelna.

Co se tyce toho posledniho prikladu, to by stalo za nejaky ten soud se
statem za skodu zpusobenou nespravnym urednim postupem.

J.