Re: OT ČSOB - bankovní identita, zablokování online služeb, kterou máte banku ?

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pátek Červenec 2 10:32:52 CEST 2021

Tak třeba dostanou přímý přístup ke změně trvalého bydliště (to určitě
některé skupiny obyvatel nepotěší), k číslům dokladů (tam zase selhává
takové to jako ověření přes číslo občanky).

Úplně by mi nevadilo při každé druhé návštěvě banky (jednou za několik
let) nepůjčovat občanku na okopírování, ale možná by bylo sakra dobře o
tom vědět.

Dneska si umřete a ihned po tom, co vaše smrt doputuje do základních
registrů, banka manželce zablokuje společný účet psaný na vaše jméno,
blokne kartu, ale nechá v provozu trvalé příkazy ... Časem vám ho možná
blokne, pokud nebudete mít platnou občanku nebo pas. Nebo jí začne
zajímat, proč máte 2 nebo 3 pasy, proč jste se za poslední rok třikrát
přesměhoval ... kreativitu bych bankám neupíral.

Mimochodem, na jaře jsem na úřadě řešil omylem zapsanou smrt jednoho
našeho občana. Než se přišlo na to, že sice měl Covid, ale je živ a pak
i zdráv, sociálka mu zablokovala důchod, naštěstí nemá firmy nebo
nemovitosti, takže tam se to nepropsalo a nejsem si jistý ani tím účtem.
Ale i tak s tím byly starosti. Ten automatický proces se zvrátil jenom
díky úsili jediné úřednice s "místní znalostí".

Standa