Elyt s nejmensim svodem

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Leden 30 12:42:31 CET 2021

> ze zdroje o nizkem vykonu (NFC)

Aha, energy harvesting.

> spickovou kratkodobou spotrebou par mA

Kratkodobou? Desiatky sekund u mcu ja nenazyvam kratkou dobou... :-) vsetko
je, samozrejme, relativne.

> No to mne napadlo ale cenova rozvaha na 2000-3000uF a pracovni napeti az
15V mi nevychazi uplne dobre...

Urcite je to drahsie ako elyty.

Ina cesta je pouzit foliove kondenzatory a menic na vysoke napatie, kedze
ulozena energia rastie so stvorcom napatia. Ale to je len taka teoreticka
moznost, technicky je to asi velmi tazko realizovatelne, a tiez urcite nie
lacne.

Inak tie keramiky nie su optimalne aj kvoli:
> se spickovou kratkodobou spotrebou
kedze cast energie je ulozena prave v tej “dielektrickej abosrpcii”, t.j.
akoby cast kapacity bola za velky odporom, ktory s nominalnou kapacitou
tvori casovu konstantu v rade hodin.

wek