Elyt s nejmensim svodem

Sobota Leden 30 07:17:00 CET 2021

No to mne napadlo ale cenova rozvaha na 2000-3000uF a pracovni napeti az
15V mi nevychazi uplne dobre... Navic ta ztrata kapacity s napetim, to
by musely byt tak na 25-35V nom. a to uz ta kapacita znamena strasny pocet.
No nakonec jsem trosku meril a zda se, ze cim vyssi nom. napeti u
elektrolytu, tim je zda se svodovy proud mensi a min roste s teplotou,
tak zkusim 220uF/50V a uvidi se. (jde o vysku, jinak by bylo mozna lepsi
pouzit mene velkych elektrolytu nebo jeden?)
Je to na napajeni MCU a prislusenstvi se spickovou kratkodobou spotrebou
par mA ze zdroje o nizkem vykonu (NFC)

Ted mne jeste hloda otazka, co je priznivejsi na spotrebu oscilatoru u
MCU (STM32L071 a STM32L453), keramicky rezonator 4MHz nebo krystal
(4/8MHz) s externimi C? Pracovni frekvence MCU je tak 2 nebo 4 MHz,
kratkodobe mozna vic ale jde hlavne o spotrebu v klidu, nez se nabijou
ty kondenzatory.
Vim, ze by sel oscilator vypinat a jet na interni a HSE zapinat jen
behem komunikace, zatim mam odzkouseny rezonator 4MHz a provoz na HSE
bez PLL a to zere uspokojive, jen nevim, jestli by nebyl krystal lepsi
(spotreba samotneho MCU se dost problematicky meri protoze je desitky uA
v prumeru a kolisa)