Re: Částečně OT: Skener diapozitivů a negativů

Petr P Rteppa na seznam.cz
Středa Leden 27 20:12:32 CET 2021

Měl jsem podobný skener ale s obrazovkou. Fungoval dobře jen ten prach byl
velký problém. Pak si jej děti v kroužku začali půjčovat a rychle umřel.
Chyba je že se snímá vodorovný materiál. Když by to bylo svislé to snímací
pole, tak by to bylo velice dobré. Nasnímal jsem s tím archiv filmů z
fotokroužků za hodně desítek let. Takže řádově desítky tisíc obrázků. Šlo to
velmi rychle a celkem dobře.
Ale jak jsem psal, musí se hodně hlídat ten prach.

Petr

"

Nemá někdo zkušenosti s uvedeným skenerem z Lidlu?

Objednal jsem ho jako zábavu na dlouhé zimní večery se záměrem postupně
digitalizovat staré negativy. Dnes přišel, tak ho testuji a kvalitou snímků
to spíše odpovídá dětské hračce. Snímky jsou neostré a silně kontrastní.
Ovládací SW má pouze nastavení jasu a RGB složek. S kontrastem nic
nenadělám. A jako bonus je uvnitř prach, který bude dost pracné odstranit…

Je vůbec šance dosáhnout s tímto HW uspokojivých výsledků? Příp. neexistuje
nějaký alternativní SW s lepším nastavením?

Zdeněk