Re: digitální hlavice na radiátor

Zdenek zdej na atlas.cz
Středa Leden 27 07:53:05 CET 2021

Ono dost záleží, v jakém režimu domácnost funguje. Než nám zavedli HO kvůli kovidu, odcházeli jsme ráno do práce mezi 5. a 6. a vraceli se mezi 16. a 18. V tom případě byly hlavice naprogramované lehce zatopit ráno, abychom nevstávali do zimy. Pak topení vypnulo a topit začínalo až odpoledne, ale to už se byt často ohřál od slunce (okna na jih). Takže spotřeba tepla byla minimální proti celodennímu topení na konstatní teplotu.
Z.
> Od: "J. Polívka" <jpolivka na volny.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 27.01.2021 03:38
> Předmět: Re: digitální hlavice na radiátor

Měl jsem nakoupené hlavice do celého bytu, vlastně do dvou a to jak od
 Conrada, tak z Lidlu.
 Ale nakonec jsem se rozhodnul je neinstalovat. Prodal jsem je za pár
 korun v Holicích.
 Začal jsem získávat dojem, že čím více mám doma digitální techniky tak
 nějak nic moc.
 A navíc můj malý mozek měl poráde v pozadí, kdy dojdou baterie tam ? a
 kdy tam ?
 Je to jen v podvědomí a navíc když jsem kdysi dovezl stovky nabíječek
 atd...
 Prostě taková nemoc z "povalování". Najednou jsem zjistil, že to vlastně
 nepotřebuji
 a jsem klidnější. Mám takové ty obyčejné kde nastavím na 3 a když je
 teplo tak samy
 vypnou, postupně analogově stáhnou a když se ozimí tak se otevřou a
 skoro přesně nastaví
 dotáhnou na nastavenou teplotu která je daná tím stupněm na kohoutu.
 Kdo to umí používat tak žádný digitál nepotřebuje.
 Ono neznamená, že když s tím nekroutíte, že to nefunguje, to je velký omyl.
 I bez baterek tyto analogové hlavice velmi dobře fungují.
 Když by byla extrémní zima tak dám na 5 a to jen tam kde jsem.
 Ve dvou místnostech mám "stoupačky" a tam vůbec nemusím zapínat, což
 neznamená
 že tam nebudu nic platit. Jsem pokladník ve výboru a "výpočtář" a prostě
 i za
 tzv. nulovou spotřebu zaplatíte. Ale to tu nechci rozebírat.
 Jsem v přízemí nad přípojkovou místností a tam je snad 50 st. a tak mám
 podlahové vytápění
 skoro zdarma. Ono to nehřeje, ale nad těmi sklepy to aspoň nestudí a mám
 doma
 skoro poráde 25/26 st. Momentálně všechny radiátory studené a 26.3 st.
 Tak zvažte zda vám stojí za to mít ty digitální nebo analogové.
 Já ty analogové otevřu na 5 v jednom pokoji když je opravdu venku velká
 zima, nebo
 jsem nemocný.
 A ještě pozor, zvýšení teploty o 1 st bývá 6% na nákladech.
 Hezký den,
 J. Polívka