Re: FTP kabel vs přepětí

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Neděle Leden 24 00:24:49 CET 2021

Dne 23.1.2021 v 22:04 Petr Simek napsal(a):

> Ten vratny je galvanicky oddelen od zeme (vcetne zamku) nebo je tam
> nejake spojeni ? Vetsinou tyhle veci nici rozdil zemnich potencionalu,
> pri blesku to muzou byt stovky voltu a to vydrzi maloktere slaboproude
> zarizeni. V baraku kde je dobre udelana elektrika a bleskosvod to
> problem nebude, jedine ze by trisklo primo do nej.

> |                          Petr Simek   APS JU                           |
> |                             psimek na jcu.cz                              |

Dobrý večer,

bleskuvzdorně oddělen není, protože to dost dobře nejde.
Kovový elektrický otvírač se dotýká střelky zámku (kovové), který je v
kovové brance. Branka je zavěšena na kovových závěsech, které jsou
přivařeny ke kovové výztuži plotu (plot je kamenná zídka s
železobetonovým základem a ocelovou výztuží) - uzemněné je to tedy dobře
:-).
No a elektrický otvírač je spojen s dveřní stanicí (spíná se 12V
reléovým kontaktem, zdroj pro elektrický otvírač není galvanicky spojen
s dveřní stanicí). Izolační napětí toho relé nemůže být pro urostlý
blesk překážkou :-)
  S tím už nic nenadělám, ledaže bych chodil otevírat klikou :-), ale to
mně moc netrápí. Oprava je celkem jednoduchá, náklady na HW zaplatí
pojišťovna :-)

Spíš bych potřeboval nějak rozetnout to stínění kabelů na půdě.

Díky
jf