Re: Vyřešeno (Re: Ryzen 7 3700X - problém s dosažením taktu... aktualizace sw)

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Neděle Leden 24 00:12:25 CET 2021

Ano, sw k desce se instaloval...  Obrovská chyba byla, že jsme si
nepoznamenali tu verzi BIOSu u vyměněné desky, to je opravdu velká chyba!
Bylo by teď jasno.
Load bios default jsme dělali. Nastavení biosu už snad bylo s veškerými
kombinacemi. :-(

Ale vypadá to, že asi update biosu proběhnul nějak automaticky a pak se to
zase podělalo.
Majitel tvrdí, že když to bylo funkční, byl ten start rychlejší, nějaká
část obrazovky jen tak problikla. Po "úrazu" už je to prý déle vidět.
Navíc se tam objevuje něco o nekompatibilitě microcodu verze 10.0.0.5 , to
tam prý určitě nebylo když to běhalo v pořádku.
Něco jsem o tom našel tady:
https://www.notebookcheck.net/AMD-Ryzen-CPUs-to-get-microcode-update-with-100-improvements-this-November.436895.0.html
a asi se jedná i o nějaký upgrade procesoru prostřednictvím nového biosu.
Jinak jsme zjistili, že se nedokončí ani Pass Mark test, to samé obyčejný
CPU test. Jak se vytíží procesor, zamrzne to.
No deska je zase venku, půjde zase na reklamaci :-(