Re: FTP kabel vs přepětí

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Sobota Leden 23 20:44:13 CET 2021

Dne 23.1.2021 v 19:36 Admin HWnews napsal(a):
> Mame to same na chalupe na pude v UTP nekolik let a nikdy zadny problem.
> Problem je pokud je to mezi baraky co maj ruzne privody elektriky...tam
> je to vicemene jistota...v praci nekolikrat vyzkouseno. Od te doby co je
> tam optika je po problemu.
>
> Nicmene na chalupe je problem v tom, ze to prakticky kazdej rok
> prekousou mysi....takze bych to radeji nacpal do pancerove trubky kvuli
> mysim.
>
> RV

Dobrý večer,

tak myši u nás nejsou problém (teda zatím :-). Já bych to asi nijak
zvlášť nehrotil, ale dva roky po sobě se mi stalo, že při bouřce (a bez
přímého zásahu do domu) odešly prvky, které byly buď venku nebo
propojené s venkovním zařízením. V prvním roce to nedal domovní vrátný
(dveřní stanice na sloupku u branky, elektrický zámek - přepálené vinutí
na cívce elektromagnetu, rozbočovač a zdroj). Blesk udeřil sousedovi do
hromosvodu - u něj kromě pár poškozených tašek a zkrouceného svodu žádná
škoda.
Vloni udeřil blesk do pole asi 500m daleko, to šel do kytek jen zdroj k
tomu vrátnému, zbytek zůstal OK.
Podle všeho to vypadá, že co je schované za přepěťovkou nebo v domě, to
je v pořádku, co schovat rozumně nejde (to je ten blbý vrátný), to si to
odnese. No a teď se chystám natahat ty kabely na půdu, tak to řeším. Mám
sice pojištění, ale to řeší jen přímé hmotné škody, ne ten opruz s
uvedením do funkčního stavu.

Díky
jf