RE: Taková blbost a takový to dalo práce:-)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Leden 20 15:27:00 CET 2021

To je náhoda:-) o 4060 jsem zrovna mluvil při pondělním online kroužku:-) Ale týkalo se to použití s krystalem.

Jak jsem tu v jiném tématu psal o oscilátoru ze 4093 a 1N4148, tak ten právě neměl zapojenou půlku nožiček, protože to byl jen tak pokus v kontaktním poli. Po týdnu na 17 V částečně umřel, takže na místě log. 0 je asi 2-3 V bordel (bez zatížení) a některé obvody s tím nefungují, pokud využívají těch před tím nevyužívaných hradel.

Jak tu nedávno někdo psal o automatizaci vypínání něčeho u synů… já naopak nechávám skoro všechno pořád zapnuté:-) Ostatně i blbost o který je toto téma běžela trvale až do včerejška, kdy jsem chtěl zkusit, jak dlouho poběží na ultracap. (přidal jsem graf a video)

PH

Od: Jan Waclawek
[preposielam]

Dobry vecer,

zaujimava vec, tieto nepouzite hradla, operaky a ine obvodove
struktury. Z mojich hratok s 555 a 4060 a nejakych tych standardnych
hradiel na kontaktnom poli, som si vsimol, ze to je zaujimava vec.

Oni tie hradla by mali byt na kludnom definovanom potenciali nie kvoli
spotrebe, ale kvoli parazitnym obvodom, ktore, realne tvoria na
dosticke pcb spolu s ostatnymi vodicmi ci uz kapacitnou alebo
induktivnou vazbou, hlavne na obvodoch roznych oscilatorov a citacov.
Mozno to na priemyslovke tiez ukazuju a ucia, ale teoreticka funkcia
povedzme takej 4060 je oscilator a delic, ale v realite to funguje
takto len nejaky cas, realne priebehy po cca 2-3 tyzdnoch trvalej
funkcie su trochu, teda dost ine, nez su tie teoreticke a ocakavane...
A teraz ta moja otazka, je potrebne kazdy vstup a vystup zakoncit
definovanou impedanciou alebo ho nechat nezapojeny volne "v lufte"?
Ved oni si tie i/o piny najdu svoj nejaky kludovy stav aj tak... Tak
by ma zaujimalo, co si o tom myslite.

A.

Moj tip bol, ze takto to lepsie kmitalo :-)

wek