Re: Taková blbost a takový to dalo práce:-)

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Leden 19 21:55:13 CET 2021

[preposielam]

Dobry vecer,

zaujimava vec, tieto nepouzite hradla, operaky a ine obvodove
struktury. Z mojich hratok s 555 a 4060 a nejakych tych standardnych
hradiel na kontaktnom poli, som si vsimol, ze to je zaujimava vec.

Oni tie hradla by mali byt na kludnom definovanom potenciali nie kvoli
spotrebe, ale kvoli parazitnym obvodom, ktore, realne tvoria na
dosticke pcb spolu s ostatnymi vodicmi ci uz kapacitnou alebo
induktivnou vazbou, hlavne na obvodoch roznych oscilatorov a citacov.
Mozno to na priemyslovke tiez ukazuju a ucia, ale teoreticka funkcia
povedzme takej 4060 je oscilator a delic, ale v realite to funguje
takto len nejaky cas, realne priebehy po cca 2-3 tyzdnoch trvalej
funkcie su trochu, teda dost ine, nez su tie teoreticke a ocakavane...
A teraz ta moja otazka, je potrebne kazdy vstup a vystup zakoncit
definovanou impedanciou alebo ho nechat nezapojeny volne "v lufte"?
Ved oni si tie i/o piny najdu svoj nejaky kludovy stav aj tak... Tak
by ma zaujimalo, co si o tom myslite.

A.

Moj tip bol, ze takto to lepsie kmitalo :-)

wek