Re: OT - tak jsem si zřídil DS - vtip

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Úterý Leden 19 10:17:53 CET 2021

> Co zatím vidím za problém je cena - když dnes dostanu papír z úřadu, tak ho mám, když mi těch třeba 5 stránek přijde do datové schránky, tak si to musím nechat někde za nemalé peníze vytisknout, jinak za relativně krátkou dobu nemám nic. Vytištění doma nestačí. Uložení za peníze v elektronické formě někde u někoho v nějakém systému je sice hezké, ale stále to není u mě a nemám to tedy v rukou. Takže obdoba nějakého cloudu, kdy netuším, jak se časem (mnoho let) změní podmínky, nebo jestli budou vůbec fungovat.

Ano, autorizovaná konverze stojí peníze, ale málokterý papír si ji
zaslouží, většinou chodí papíry vhodné za rok na podpal.

> Stejně tak elektronické podpisy - jak to je s dobou platnosti jejich certifikátu, respektive, co se stane poté, co platnost certifikátu uplynula - třeba 2 roky, a já budu chtít takto elektronicky podepsaný dokument použít třeba za 10 let?

U elektronických podpisů funguje: Uchovat celou zprávu ve formátu zfo a
pak ji lze zkonvertovat i po letech, teď jsem si poslal ke konverzi
zprávu z roku 2012 - natáhnu do datovky a pošlu ke konverzi, jako by
přišla včera. Novější lze i přerazítkovat po dobu platnosti pečeti (cca
5 let) a mít platný elektronický dokument.

> Za mě z tohoto důvodu prostě zatím ne, dokud nebudu vyloženě muset. Technologie uložení originálu dokumentů na papíře je odzkoušená a funkční několik set let, v elektronické podobě je problém už spíše po jednotkách let.
> Na druhou stranu - všechny dokumenty si skenuji a originály vytahuji až je nějaký zásadní důvod, jinak vyhledat sken je rychlejší. Nejstarší rodinné dokumenty jsou ještě z doby před první světovou válkou a i ty se na stavebním úřadě hodily.

Problém je v tom, že dneska spousta dokumentů ani razítko a podpis
neobsahuje nehledě na to, že není takový problém je zfalšovat.

Standa