RE: OT - tak jsem si zřídil DS - vtip

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Neděle Leden 17 16:37:39 CET 2021

Zajímavá debata, vzhledem k poslední dvěma pokusům pošty o nedoručení obálky s modrým pruhem DS vypadá opět zajímavěji (byl jsem doma, ve schránce se objevil papírek o nezastižení se dvoudenním zpožděním, poučení že je doručováno dle správního řádu - tedy s fikcí doručení samozřejmě chybělo).
Co zatím vidím za problém je cena - když dnes dostanu papír z úřadu, tak ho mám, když mi těch třeba 5 stránek přijde do datové schránky, tak si to musím nechat někde za nemalé peníze vytisknout, jinak za relativně krátkou dobu nemám nic. Vytištění doma nestačí. Uložení za peníze v elektronické formě někde u někoho v nějakém systému je sice hezké, ale stále to není u mě a nemám to tedy v rukou. Takže obdoba nějakého cloudu, kdy netuším, jak se časem (mnoho let) změní podmínky, nebo jestli budou vůbec fungovat.
Stejně tak elektronické podpisy - jak to je s dobou platnosti jejich certifikátu, respektive, co se stane poté, co platnost certifikátu uplynula - třeba 2 roky, a já budu chtít takto elektronicky podepsaný dokument použít třeba za 10 let?
Za mě z tohoto důvodu prostě zatím ne, dokud nebudu vyloženě muset. Technologie uložení originálu dokumentů na papíře je odzkoušená a funkční několik set let, v elektronické podobě je problém už spíše po jednotkách let.
Na druhou stranu - všechny dokumenty si skenuji a originály vytahuji až je nějaký zásadní důvod, jinak vyhledat sken je rychlejší. Nejstarší rodinné dokumenty jsou ještě z doby před první světovou válkou a i ty se na stavebním úřadě hodily.

Tomáš OK2MTM

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Stanislav Šmejkal
Sent: Sunday, January 17, 2021 4:18 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT - tak jsem si zřídil DS - vtip

Fikce doručení platí až od přihlášení do DS nebo po 10 dnech. Rozdíl je v tom, že po prošvihnutí té desetidenní lhůty si můžu zprávu stále přečíst, ta papírová už většinou pádí zpátky k odesílateli.

Má to ještě jednu výhodu. Dostanu poštu o den dřív než ostatní. A to se občas hodí. Třeba teď při stavebním řízení jsem mohl ostatní účastníky včas informovat, že letí pošta a že si jí mají vyzvednout.

Standa