ziarovkova saga pokracuje

Neděle Leden 17 16:03:45 CET 2021

Abych se přiznal, nějak moc nesleduju, co je v současné době možné
koupit. Je pravda, že velké chladiče do stropu nedostanu jinak, než při
stavbě toho stropu. Ale ten DC rozvod bych dnes taky neviděl jako
nutnost. V TME je spousta proudových zdrojů pro ledky. Sáhnete dírou do
stropu a tam ho někde necháte ležet. Zrovna tak dostupnost LED modulů je
lepší než před pár lety a jediné co je nevyměnitelné, je ten kus hliníku
ve stropě.

Svítidla na stěně mám taky, zase ale na sádrokartonové stěně s chladičem
uvnitř. Je pravda, že jsem omezený v provedení svítidel, ale kdybych
chtěl koupit nějaký LED lustr, kde je chladič jeho součástí, taky bych
ho tam připojil. Mám dvě disajnová svítidla v koupelnách nad zrcadlem a
do jednoho jsem jen místo původního předřadníku dal svůj, ve druhém jsem
vyměnil i ledky (tam do šlo). Jen je problém, že ty lustry, co jsem
viděl, vypadají strašně, ceny jako za umělecké dílo a co jsem to někde v
prodejnách viděl svítit (barevná teplota, kvalita světla), domů bych si
to nedal. Zjevně výběr vhodného typu ledek těm uměleckým výrobcům moc
neříká.

Vy třeba používáte přímo žárovky na 230V. Kamarádka měla 12V halogenky,
zdroj ve stropě a když jí to přestalo svítit, řešila, jestli jí to vůbec
někdo dá dohromady. Jenže u ní byl problém, že manžel (lékař) doma sám
nic neudělá a jak je člověk odkázaný na řemeslníky, je to průšvih.

Anděl