ziarovkova saga pokracuje

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Leden 17 12:09:22 CET 2021

Ja sa nemam problem s fyzikalnymi ale ludskymi zakonmi. V pohode by som
kupoval G9 halogenky - ktore mimochodom tiez nevydrzia viac nez par rokov
beznej prevadzky, z principu - ak by ich cena vplyvom plosneho zakazu
ziaroviek nevyletela do vysin a ak by realne nehrozilo, ze tiez budu
zakazane.

Na druhej strane, slusne vyzerajuce LEDkove svietidla, ktore by mali, ako
pisete, vyriesene chladenie - ale sucasne aby mali vyriesenu aj vymenu
klucovych komponentov, u ktorych aj pri tom chladeni je dost
pravdepodobne, ze do par rokov zlyhaju - neexistuju. Toto tiez nie je
fyzikalny zakon, ale zakon trhu, s ktorym ocividne mam tiez problem.

Vase riesenie je ako referencia spolahlivosti nepouzitelne, lebo ste
vyberali slusne komponenty a pri vyrobe ste sa nedopustali lajdactva. Vase
riesenie tiez nie je vhodne na stenu; to co tam mate ako variantu je, ako
urcite sam uznate, esteticky nie uplne idealne. Nehovoriac o tom, ze ak by
som si take svietidla aj zadovazil, nemienim si prerabat rozvody a
zriadovat meniaren (to je na margo toho Vasho riesenia).

> Dporuèuju dùslednì
> kupovat CRI aspoò 95, pak už ledku od klasické žárovky se stejnou
> barevnou teplotou nerozeznáte.

To tazko, najma s ohladom na to, ze to CRI je zufaly pokus vyjadrit jednym
cislom nevyjadritelne. Take PMPO svetelneho priemyslu. To rozozna kazdy,
akurat je zriedkave mat tie dva zdroje svetla tak, aby k nejakemu
porovnavaniu vobec doslo.

Ale uz aj ziarovkove svetlo (CRI=100 z definicie CRI) je neporovnatelne
horsie od denneho, takze s tym, ze umele svietenie bolo, je a do
predvidatelnej buducnosti zostane mizerne, som sa viacmenej zmieril a to
CRI neriesim.

wek