ziarovkova saga pokracuje

Neděle Leden 17 11:15:09 CET 2021

Tady je základní princip, že se snažíte ohýbat fyzikální zákony a ono to
skutečně dost dobře nemůže fungovat. Taková 50W žárovka vyzáří skoro
všechno jako teplo. Žárovka i patice je z materiálu, který vydrží velkou
teplotu. Takže ono se to odtamtud i při těch malých rozměrech nějak
vyzáří a není co řešit.
Takže základní problém - to že vám Číňan prodá LED žárovku, která svítí
stejně jako ta 50W klasika, přece ještě neznamená, že to bude fungovat.
Vím o člověku, který si zřídil vinotéku, ve stropě má spoustu bodovek s
ledkama a důsledně si od žárovek schovává účtenky. Pak si je chodí po
pár měsících měnit, protože se to ve stropě přehřívá tak, že to takhle
rychle odejde. Takže bych doporučoval když už nahrazovat žárovky
ledkama, vytvořit pro ty ledky podmínky, aby mohly fungovat. Takže
vyměnit svítidla a máte to vyřešené jednou pro vždy. Dporučuju důsledně
kupovat CRI aspoň 95, pak už ledku od klasické žárovky se stejnou
barevnou teplotou nerozeznáte.

Když jsem si dělal osvětlení do baráku, všude jsem dával do stropu velké
chladiče, na ně 20W LED moduly a na to buď vršek z bodovky, nebo
upravené stropní svítidlo, nebo jednoduše okolo svítící díry čtyři
šroubky a na ně magnety chycené sklo s rozptylovací (matnou) fólií.
https://www.vaelektronik.cz/led_svitidla.html Používám to v celém domě
už 6 let a mimo odešlého předřadníku (moje blbost při návrhu, ostatní
jsem pak všechny upravoval) mi všechno funguje.

Anděl